Publicatie gegevens overal te vinden

Jos582
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Publicatie gegevens overal te vinden

#1 , 09 dec 2016 01:50

Hallo,

Sind kort heb ik een GCV opgestart.

Wanneer ik nu mijn voornaam en naam opzoek op google, vind ik teveel informatie over mijn privé.

Hiermee wil ik zeggen mijn volledig adres waar ik woon en dus ook waar de maatschappelijke zetel ingeschreven staat.

Het zijn een aantal websites, en bij www.credisolv.be kan ik een originele kopie van mijn publicatie in het Belgisch staatsblad nalezen.

Ik vind dit ongelooflijk storend voor mijn privacy... Als mensen mijn volledige naam opzoeken kunnen ze zomaar al die informatie terug vinden.

Inclusief mijn adres, startdatum, btw nummer, publicatieakte, en naam van de stille vennoot.

Dit is gewoon niet prettig voor ons allebei en we hebben de mensen al gecontacteerd van deze website maar ze willen dit er niet afhalen :? .

Als mensen of bedrijven mijn informatie nodig hebben op basis van btw nummer of naam van de vennootschap mogen ze dat gerust opzoeken via een website met een zoekmachine... Zoals bv. http://www.ejustice.just.fgov.be/tsv/tsvn.htm

Dat zou mij niet echt storen... Maar dat nu zomaar alles bloot ligt op basis van mijn naam en voornaam dit kan gewoon niet...

Weet iemand hier een oplossing voor?

Mvg,

Jos

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 09 dec 2016 09:20

Al wat in het Belgisch Staatsblad is verschene is openbaar en vrij consulteerbaar door iedereen.
De oprichting van uw venootschap is daar in verschenen

LeenW
Berichten: 12828

#3 , 09 dec 2016 09:44

En niets verbiedt het om met deze openbare gegevens een database aan te leggen.

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 09 dec 2016 12:35

Als je onbekend wil blijven moet je zeker geen vennootschap of een één man zaak beginnen dan ga je gaan werken bij een werkgever !
De spelregels voor zelfstandig worden is dat praktisch alles openbaar is, gelukkig ben je maar een GCV, want van een BVBA word zelfs je winst gepubliceerd en je investeringen als ook met hoeveel werknemers je werkt, en welke scholing graad ze hebben.!

Als je bedrijfsbeheer gevolgd heeft zal je dit zeker gezien hebben.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#5 , 09 dec 2016 15:53

Wanneer ik nu mijn voornaam en naam opzoek op google, vind ik teveel informatie over mijn privé.
Over uw privéleven mag men niet zomaar dingen openbaar maken.
Hiermee wil ik zeggen mijn volledig adres waar ik woon en dus ook waar de maatschappelijke zetel ingeschreven staat.
Dat zijn geen gegevens over uw privé. Dat zijn gegevens over uw zaak! Die mag men wel openbaar maken.
Het zijn een aantal websites, en bij http://www.credisolv.be kan ik een originele kopie van mijn publicatie in het Belgisch staatsblad nalezen.
Uiteraard, net zoals je dit van alle Belgische bedrijven kan.
Ik vind dit ongelooflijk storend voor mijn privacy...
Een bedrijf heeft geen privacy.
Als mensen mijn volledige naam opzoeken kunnen ze zomaar al die informatie terug vinden.
Was je echt niet op de hoogte dat al die gegevens in het Belgisch Staatsblad verschijnend? Je weet toch dat iedereen al u jaarrekeningen zal kunnen raadplegen? Die zijn ook openbaar.
Dit is gewoon niet prettig voor ons allebei en we hebben de mensen al gecontacteerd van deze website maar ze willen dit er niet afhalen :? .
Tuurlijk niet. Waarom zouden deze mensen hun databank onvolledig maken door de gegevens van uw bedrijf eruit te halen?
Als mensen of bedrijven mijn informatie nodig hebben op basis van btw nummer of naam van de vennootschap mogen ze dat gerust opzoeken via een website met een zoekmachine... Zoals bv. http://www.ejustice.just.fgov.be/tsv/tsvn.htm
Dat zou mij niet echt storen... Maar dat nu zomaar alles bloot ligt op basis van mijn naam en voornaam dit kan gewoon niet...
Openbaar is openbaar. "Een beetje openbaar" bestaat niet.
Weet iemand hier een oplossing voor?
Je had geen zaak moeten opstarten als je dit niet wou. Nu kan je niets meer doen. Zelfs als je de zaak zou stopzetten, zullen uw gegevens toch nog ettelijke jaren raadpleegbaar blijven (als het al niet forever is).
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Privacy-bescherming”