Oude Iphone in beslag genomen.

Qazerty
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Oude Iphone in beslag genomen.

#1 , 25 okt 2016 14:52

Hallo iedereen,
Tot voor kort had ik een iphone 5s die werd gebruikt door mijn broer en dus is afgenomen door de politie.
Om het allemaal kort te houden mijn broer zijn wagen is doorzocht geweest op verdenking van drugs. De politie heeft zijn (mijn oude) iPhone mee in beslag genomen. Nu mijn vraag mag dit zo maar? Mijn apple id stond nog ingelogd op deze iPhone en die staat vol met privé gegevens van mij en andere, zou ik deze simpelweg kunnen terugvragen of hoe moet ik nu verder?
Ben al in ieder geval vrij zeker dat ze de "find my Iphone" app hebben gebruikt want enkele dagen later werd ik tegengehouden op een random plaats door gewone auto's "undercover" zal ik maar zeggen maar leek me allemaal maar veel te toevallig iemand die weet wat ik nu beste doe of welke stappen ik moet ondernemen?

Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 25 okt 2016 15:06

Zonder details over het onderzoek te kennen, kan niemand hier zeggen "of dit zomaar mag". Hoogst waarschijnlijk is er een onderzoek bezig tegen uw broer, en passen deze acties in dit onderzoek. Veel kans dat dit inderdaad allemaal mag, in dat geval...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

LeenW
Berichten: 12824

#3 , 25 okt 2016 15:34

Waarom zou dat niet mogen? De gsm werd gebruikt door een verdachte in een drugs-onderzoek..

Reclame

skabalie
Berichten: 178

#4 , 02 nov 2016 11:19

verander gewoon U apple id wachtwoord, en eventueel de geheime vragen.Die in beslag genomen iphone, zal dan geen gegevens van U apple id meer kunnen inlezen.

Terug naar “Privacy-bescherming”