Privacy

vragensteller1985
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Privacy

#1 , 03 okt 2016 14:00

Ik heb een tijdje een affaire gehad met een publiek persoon. Hij was tot voor kort mijn werkgever en we hadden op regelmatige basis seksueel contact, iets waar we beiden mee akkoord waren. Tot er voor mij recent meer gevoelens aan te pas kwamen. We spreken nog steeds af, maar ik zit met een wrang gevoel. Mijn beste vriendin merkt de laatste tijd dat er wat speelt bij mij. Gezien de positie van de heer in kwestie leek het ons beiden beter over de "situatie" niets naar buiten te communiceren. Nu ik hem heb gevraagd om ermee te stoppen omdat ik een beetje in de knoop zit met mezelf, laat hij weten dat hij recht heeft op privacy en ik niets aan iemand mag communiceren want dat hij zijn rechten zal beschermen. In hoeverre kan hij mij iets maken als ik mijn hart lucht bij mijn vriendin?
Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 03 okt 2016 16:14

Altijd gevaarlijk met een baas naar bed te gaan. Bij mijn werkgever destijds (25 j geleden) was dat ook een item. Een Amerikaanse CEO had affaire met een secretaresse die soms ook voor mij werkte. Het was,gekend in de zaak dat ze een affaire hadden. We wisten zelfs op welke dag en welk uur ze naar welk hotel gingen (tijdens de werkuren)
Uiteindelijk heeft de RvB hem buitengezet, en natuurlijk ook de secretaresse op staande voet. Bleek toen dat er nog een 2de secretaresse, gelijktijdig een affaire met hem had, en die volgde natuurlijk door dezelfde deur.
Laatst gewijzigd door mava105 op 03 okt 2016 16:38, 1 keer totaal gewijzigd.

eylis
Berichten: 8840

#3 , 03 okt 2016 16:23

Mava raakt wel een pertinente problematiek aan. Ondanks het feit dat je vertelt wat je wil aan wie, is je baas vrij duidelijk in wat hij zal doen als hij echo's hoort: hij zal zijn privacy beschermen als blijkt dat er informatie doorgesijpeld is naar de buitenwereld. En dat beschermen daarmee bedoelt hij uiteraard niet dat hij een wettige klacht kan indien of iets dergelijks. Dat kan hij niet, of je moet openbaar lasterlijke taal uitslaan. Maar hij kan wel zijn belangen vrijwaren door je uit de omgeving te verwijderen. En daarmee bedoel ik dus ontslag. Ik zou dus niet met een vriendin je liefdesavontuur bespreken. Maar als het er op neer komt dat je een uitweg zoekt om hier in alle discretie met iemand over te praten, kan je het wel in een hulpverlenende of therapeutische omgeving doen. Deze personen zijn absoluut gebonden aan het beroepsgeheim. Je kan er dus van op aan dat wat je in de therapieruimte vertelt daar ook binnen blijft. Wellicht is dit ook de manier om de zaken eens op een objectief rijtje te zetten en je situatie aan te pakken. Hulpverleners zijn daar in getraind en bovendien: ze zijn zo objectief als mogelijk. Een echte aanrader.

Reclame

WP002
Berichten: 1479

#4 , 04 okt 2016 16:59

Bleek toen dat er nog een 2de secretaresse, gelijktijdig een affaire met hem had, en die volgde natuurlijk door dezelfde deur.
Het belang van goed je agenda bij te houden... :D

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 04 okt 2016 19:58

Of te laten bijhouden door je secretaressen

Terug naar “Privacy-bescherming”