Valse recensie

Animaldox
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Valse recensie

#1 , 28 sep 2016 09:59

Beste,
Ik ben zelfstandig dierenarts.
Vorige vrijdag wil ik op mijn tablet eens nakijken of onze website wel goed functioneert. En google : dierenarts en de plaatsnaam zoals een nieuwe potentiële klant zou doen . Ik klik onze praktijk op google aan , dit is van google maps waar alle gegevens van de praktijk instaan met een link naar onze website . Ik merk dat we op de google maps 1 recensie hebben . Een slechte weliswaar, 7 maand geleden gepost door mijn ex vriend die toen de relatie verbroken heeft . Dit werd duidelijk gepost om de praktijk te schaden en mijn inkomen naar beneden te halen. Hij heeft niet eens een huisdier.
Tijdens de laatste maanden lopen de zaken inderdaad erg slecht en krijgen we weinig nieuwe klanten over de vloer .
Ik vroeg mij af of ik hier klacht kan voor neerleggen , en waar en heeft dat enig nut .
Dank bij voorbaat
Anne

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 28 sep 2016 10:34

Dit is een zeer maatschappelijk probleem de recensies, vraag het maar eens na bij sommige horeca zaken die totaal in de grond geboord heeft.

Er zijn al zeer veel horeca zaken in binnen en buitenland die klachten hebben ingediend en tot een proces heeft laten komen, maar zonder resultaat !

Je kan altijd proberen met laster en eerroof, maar vrees voor het resultaat.

Kijk toch even op deze link

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20151029_01944922
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 28 sep 2016 11:22

Zet dan zelf een recensie om de eerdere te weerleggen met argumenten, en vraag klanten die wel tevreden zijn er ook een te plaatsen. Uiteindelijk zal die ene negatiever verdwijnen in de massa

Reclame

giserke
Berichten: 2434

#4 , 28 sep 2016 11:33

Als U kunt bewijzen dat uw ex bewust een negatieve en valse recensie heeft geplaatst met de bedoeling U schade te berokkenen, kunt U hem aanklagen voor laster en eerroof.

Om te beginnen uw ex is waarschijnlijk geen klant? Als hij schrijft als 'ontevreden klant' is dat al 1 punt die er op wijst dat hij de bedoeling had u schade te berokkenen.

Meeboo
Berichten: 1488

#5 , 28 sep 2016 11:37

Als eigenaar van een zaak die een negatieve recensie krijgt, reageert u best meteen op een constructieve manier.
Als klanten zien dat een zaak weldegelijk inzit met eventuele negatieve commentaren gaan ze minder geneigd zijn om weg te blijven.

Het kan altijd dat er iets misloopt, daarom een open communicatie kan veel verhelpen.

Zeker voor horecazaken is een nauwe opvolging zeer belangrijk.

katwezel
Berichten: 375

#6 , 28 sep 2016 15:11

Je kan de betreffende recensie rapporteren bij google , meer dan waarschijnlijk als je juist motiveert zullen ze het verwijderen

Franciscus
Berichten: 38583

#7 , 30 sep 2016 21:30

PV laten opstellen als eerste.
Bij de zoekmachine deze gegevens doorgeven - gezien ze als 'wraak' zijn ingegeven met vraag ze te verwijderen.
Dan uiteraard de goede raad opvolgen die hier al staat ...wel klanten vragen hun mening te geven
of deze mogelijkheid af te sluiten.

Terug naar “Privacy-bescherming”