Wijkagent

Hensley
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Wijkagent

#1 , 21 sep 2016 19:35

Hallo

Mijn vriendin is lid van de EU, afkomstig van hongarije. Ik had de wijkagent gevraagd of het van belang was als ik erbij was voor de vaststelling van woonst en die zei van niet.
Nu werd ze ondervraagd of ze werkt, wat haar doel is, hoe we elkaar leren kennen hebben enz. Ik vind dit een inbreuk op de privacy.
Is dit de normale gang van zaken?
Moet de wijkagent niet gewoon komen vaststellen of je daar woont? Behoren vragen over je prive bij deze procedure ?

Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Weo
Berichten: 414
Juridisch actief: Ja

#2 , 21 sep 2016 19:54

Dat lijkt me inderdaad wel een redelijk ijverige wijkagent te zijn.

Maar kijk, je moet begrijpen dat de wijkagent moet vaststellen of een persoon daadwerkelijk ergens woont. Dat kan je niet doen door louter te kijken of die persoon op dat moment in het huis aanwezig is. Vaak stelt men een aantal vragen om iets meer zekerheid te hebben over de verblijfplaats van de persoon, de relatie met de persoon die er reeds gedomicilieerd is, is dan bijvoorbeeld niet oninteressant.

Ik zou er nu ook geen probleem van maken.


Reclame

Hensley
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 22 sep 2016 09:26

Dank u wel, had ik er bij geweest dan zou het anders verlopen zijn. Aangezien ze niet van belgie is en haar weg niet kent moet ik haar beschermen want anders doet men meermaals inbreuk op haar integriteit en privacy. Met racisme en discriminatie krijgt ze ook vaak te maken. Vragen zoals is de relatie serieus en hoe hebben jullie elkaar leren kennen voor een vastelling van woonst lijkt me toch een brug te ver. Indien dit de bezorgdheid was dan kon ik haar al een aangifte van twee jaar geleden bezorgd hebben. Ik heb van het feit dat ze zo ondraagd geweest is veel stress gekregen.

Terug naar “Privacy-bescherming”