intrekken toestemming foto's

fque27
Topic Starter
Berichten: 31

intrekken toestemming foto's

#1 , 16 sep 2016 20:12

hallo

wij kregen schriftelijke toestemming om foto's te publiceren op de schoolwebsite.

Ouders hebben hun kinderen van school veranderd en wensen nu dat alle foto's van de site verdwijnen waar hun foto of die van de kinderen op staan.
Kan dit dan met terugwerkende kracht dat alle foto's verdwijnen? Of mogen wij er vanaf nu geen meer plaatsen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 19 sep 2016 14:08

Voor zover ik weet kan die toestemming inderdaad ingetrokken worden. Als de ouders dus schriftelijk laten weten geen toestemming meer te verlenen om de foto's publiek te zetten, zal je deze moeten verwijderen.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Weo
Berichten: 414
Juridisch actief: Ja

#3 , 19 sep 2016 14:55

De toestemming kan inderdaad teruggetrokken worden. Af en toe zal de rechtbank anders oordelen, maar dat is eerder als de terugtrekking nogal onredelijk is (er werden reeds magazines gedrukt, de geportretteerde vindt dat hij niet "mooi genoeg" op de foto staat, ...).

Hier vind ik de vraag niet onredelijk op het eerste zicht en gaat het louter om het verwijderen van foto's van een website.

het gaat ook om minderjarigen, waardoor de rechtbank geneigd zal zijn nog strenger op te treden.

Ik zou dus alle foto's verwijderen.

Reclame

Terug naar “Privacy-bescherming”