Kleine camera in plafond wachtkamer tandarts

Speurder
Topic Starter

Kleine camera in plafond wachtkamer tandarts

#1 , 19 apr 2016 19:18

In de wachtzaal van mijn tandarts bemerkte ik vandaag dat er in het plafond een kleine camera is geplaatst. Was er voorheen niet.
Is dat toegelaten? Er staat nergens aangeduid dat u word bekeken.
Volgens mij is dat niet wettelijk.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Juridisch actief: Nee

#2 , 19 apr 2016 19:19

Normaal moet er een sticker hangen!
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Blaatpraat

#3 , 20 apr 2016 08:11

Als je er zeker van bent dat de camera dient om de mensen in de gaten te houden, moet er een bord/sticker hangen voordat je de ruimte betreedt.

Reclame

Speurder
Topic Starter

#5 , 21 apr 2016 16:15

Hartelijk dank voor jullie informatie

Speurder

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#6 , 21 apr 2016 17:02

Je bent toch zeker dat het een camera is? Ooit eens iemand veel spel horen maken op een vroegere werkpleg van mij, omdat er een camera in een bepaalde ruimte zou hangen. Bleek de bewergingsdedector te zijn voor de automatische lichten :roll: .
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Speurder
Topic Starter

#7 , 23 apr 2016 22:37

Ja, ik ben zeker. De tandarts die mij behandelde heeft het bevestigd. (in dienst van groepspraktijk) Niet de leidinggevende. Ze bedoelen het niet slecht hij staat er om anomalieën in de wachtkamer te detecteren.
Maar het is wel onwettelijk zonder het bekend te maken.
Bij mijn volgende bezoek zal ik de zaak nogmaals aankaarten.

Dank voor jullie raad en info.
Speurder

Terug naar “Privacy-bescherming”