Sollicitatieprocedure: Referenties en privacy

-Perfect
Topic Starter
Berichten: 10

Sollicitatieprocedure: Referenties en privacy

#1 , 09 nov 2015 22:34

Bij deze heb ik een vraag aangaande de sollicitatieprocedure.

Normaal gezien weigert mijn ex-werkgever informatie te verstrekken over zijn ex-werknemers.

Maar zijn assistente had een telefoontje ontvangen van mijn (normaal gezien) potentiële werkgever en een aantal interne persoonlijke zaken betreft mijn vertrek meegedeeld. Bovendien werden deze aspecten fel overtrokken; ik werd hier ook nooit officieel voor gesanctioneerd.

Naar aanleiding van deze gegevens heeft deze laatste werkgever beslist om mij ondanks mijn perfecte sollicitatieresultaten (ook verslag van de externe rekruteringsdeskundige) toch niet aan te werven.

Heeft iemand nuttig advies?
Laatst gewijzigd door -Perfect op 09 nov 2015 22:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 09 nov 2015 22:38

Het is een normale procedure dat een werkgever eerst inlichtingen inwint.
Dat kan andere zaken betreffen dan degene waarop u reeds getest bent.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

-Perfect
Topic Starter
Berichten: 10

#3 , 09 nov 2015 22:45

Het is een normale procedure dat een werkgever eerst inlichtingen inwint.
Dat kan andere zaken betreffen dan degene waarop u reeds getest bent.
Het gaat mij meer om het recht op privacy. Tevens werd meegedeeld dat de achterliggende reden van afwijzing niets te maken had met mijn sollicitatieresultaten.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38592

#4 , 09 nov 2015 22:51

Kan worden nagegaan wie dat was?
Eens met uw ex-werkgever bellen.

Mijns inziens een grove inbreuk om om te beginnen zo maar via telefoon info over u te geven tegenover een wildvreemde.
Los van het feit of het waar was of zelfs mocht medegedeeld worden ( aan eerder wie)

-Perfect
Topic Starter
Berichten: 10

#5 , 09 nov 2015 23:08

Kan worden nagegaan wie dat was?
Eens met uw ex-werkgever bellen.

Mijns inziens een grove inbreuk om om te beginnen zo maar via telefoon info over u te geven tegenover een wildvreemde.
Los van het feit of het waar was of zelfs mocht medegedeeld worden ( aan eerder wie)
Als antwoord op uw vraag; er is inderdaad bekendgemaakt dat het zijn assistente was.

Klopt, gelijk heeft u!

-Perfect
Topic Starter
Berichten: 10

#6 , 09 nov 2015 23:53

Up

Terug naar “Privacy-bescherming”