foto's van mijn woning staan ongevraagd op billionhomes.com

thx
Topic Starter
Berichten: 4

foto's van mijn woning staan ongevraagd op billionhomes.com

#1 , 14 mar 2012 23:07

Ik heb recent een woning gekocht en nadien alle immosites waar er nog informatie en voornamelijk foto's van ons nieuwe huis online stonden, verzocht deze offline te halen zodat niet iedereen zomaar de binnenkant van onze woning kan inspecteren.

Nu is er een site opgedoken die immo-aanbiedingen van over de ganse wereld gaat indexeren inclusief vraagprijs en alle foto's. Onze woonkamer, badkamer en dergelijke staat nu dus weer doodleuk online op http://nl-be.billionhomes.com" onclick="window.open(this.href);return false; . Het lijkt een sociaal platform voor vastgoed te zijn. Gewoon het thuisadres intikken volstaat voor een potentiële dief om even binnen te neuzen. Het spreekt voor zich dat wij al deze informatie terug offline willen halen.

Blijkbaar kan iedereen na zijn uren huisjes uit de lokale vastgoedkrant submitten en een deel van de koek krijgen als iemand het vastgoed "claimt":
http://billionhomes.wordpress.com/2012/ ... homes-how/" onclick="window.open(this.href);return false;

Zo is mijn huis daar dus wellicht opgeraakt. De foto's zijn identiek dezelfde als degene die de vorige eigenaar op een andere website had geplaatst.

Terwijl ik het huis kocht, was de site het blijkbaar nog aan het "verwerken" en nu pas is het in Google verschenen. Ik kan het "claimen" maar dat gaat mij geld kosten en dan nog kan ik niet zelf de foto's beheren...

Met uitzondering van een e-mailadres is er helemaal geen contactinformatie te vinden. Als we hen vriendelijk mailen of ze ons huis willen weghalen, krijgen we een automatisch antwoord dat verwijst naar de Help-sectie op hun site.

Daar staat te lezen
- dat het NIET mogelijk is ons huis te verwijderen
- dat al die info en foto's "ooit" "ergens" online stonden, alsof hen dit het recht zou geven om die info te kopiëren en eeuwig online te houden (dit lijkt mij copyrightschending)
- dat, als we eerst het spelletje meespelen door ons te registreren, ons huis op te eisen en daar misschien zelfs een kleine vergoeding voor te betalen voor hun onkosten (onderdeel van hun businessmodel blijkbaar), er een kleine kans bestaat dat ze misschien enkele foto's hier en daar wat wazig willen maken...

Cfr http://nl-be.billionhomes.com/help/006.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Wij willen het hier niet bij laten en zouden graag het officiële adres van de onderneming bekomen, maar de webhoster wil ons niet verderhelpen. Op de website is het het postadres verdacht afwezig.

Wat kunnen we doen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
dieke
Berichten: 1299

#2 , 15 mar 2012 07:10

Ik vrees dat dat copyright waarover u het heeft, niet u, maar het destijds verkopende immokantoor/hun fotograaf toebehoort. M.a.w. als je hen niet kan doen mee-werken met je, ben ik bang dat je je slag niet zal thuishalen.

Joeri_J
Berichten: 650

#3 , 15 mar 2012 08:57

http://www.whois.net/whois/billionhomes.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Code: Selecteer alles

Administrative Contact: Whois Privacy Protection Service, Inc. Whois Agent (fgyvcqdrx@whoisprivacyprotect.com) +1.4252740657 Fax: +1.4259744730 PMB 368, 14150 NE 20th St - F1 C/O billionhomes.com Bellevue, WA 98007 US
Bevind zich blijkbaar niet in België, gaat niets simpel worden vrees ik...

Reclame

thx
Topic Starter
Berichten: 4

#4 , 15 mar 2012 10:20

Nog zoiets, het adres dat je daar ziet is niet dat van BillionHomes.com. Het domein is "anoniem" geregistreerd, daarom zie je daar "whois privacy protection service" staan ipv de echte eigenaar.

http://en.wikipedia.org/wiki/Domain_privacy" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik heb er geen goed gevoel bij en ben niet geneigd het spel mee te spelen door te registreren, m'n huis te "claimen" en te betalen voor iets waar ik niet om gevraagd heb... Al heb ik nog geen idee van het bedrag, dit lijken wel maffia-praktijken. En dan nog lijkt het er niet meteen op dat ik die foto's zomaar wegkrijg.

thx
Topic Starter
Berichten: 4

#5 , 15 mar 2012 10:28

Gaan aankloppen aan hun postbusje in dit Centraal-Amerikaans belastingparadijs zal mij evenmin vooruithelpen vrees ik.

Billionhomes, Limited
60 Market Square, p.o box 364
Belize City, Belize

http://www.billionhomes.com/countries/contact.php" onclick="window.open(this.href);return false;

aapje05
Berichten: 4

#6 , 16 mar 2012 00:50

mss helpt dit? http://nl-be.billionhomes.com/help/006.php" onclick="window.open(this.href);return false;

verder vind ik ook niks

One billion
Berichten: 3

#7 , 23 apr 2012 21:03

Hoi,

Ik heb net hetzelfde aan de hand !! Mijn woning staat zonder dat iemand dat gevraagd heeft op de site van one billion en
iedereen kan zomaar bij mij thuis binnen kijken. Een ernstige schending van mijn privacy denk ik !
Ik heb al gezien dat het enige wet we kunnen doen is die 5 EUR betalen maar, sorry dat vertik ik.
Ik heb hun nog tot morgenavond gegeven om de advertentie te verwijderen en anders ga ik gewoon naar de politie en laat ik PV opmaken.

Mvg

Franciscus
Berichten: 38587

#8 , 23 apr 2012 21:06

Gelieve een eigen posting op te starten aub
Bovenaan deze blz en dan nieuw onderwerp... maakt het iets gemakkelijker om te antwoorden

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#9 , 23 apr 2012 21:33

Lijkt wel een initiatief van de "internationale" inbraakmaffia zodat ze kunnen kiezen waar ze volgende keer gaan inbreken.
Het zijn straffe kerels in ieder geval:

- om huis te verwijderen moet je eerst betalen en gaan ze -zogezegd- controleren of je wel de eigenaar bent
- maar iedere idioot kan je huis fotograferen en zonder enige controle op die website plaatsen

Zuivere oplichterij!! Mooi onderwerp voor tv programma!!! Doorgeven aan de pers????
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#10 , 24 apr 2012 12:45

Due site kopieert gewoon de advertenties van alle immokantoren en Immoweb, en dat wereldijd, en vraagt dan een som om het eraf te halen. Eén van mijn appartementen staat er al 2 maal op.

dirkvermeiren
Berichten: 2

#11 , 24 apr 2012 18:41

Ja bij mij ook maar ik heb geregisteerd en veranderingen gedaan. Heb ook mijn geld teruggekregen lees: Er zijn verschillende manieren om na te gaan of u wel de rechtmatige eigenaar bent. Daarvoor vragen wij een éénmalige vergoeding om de verificatie van uw identiteit te bevestigen en na te gaan dat u de rechtmatige woningeigenaar bent met alle wettelijke rechten op de woning. Eenmaal geverifieerd wordt deze éénmalige vergoeding integraal teruggestort van zodra alle verificatie procedures zijn afgerond.
http://nl-be.billionhomes.com/help/009.php" onclick="window.open(this.href);return false;

One billion
Berichten: 3

#12 , 24 apr 2012 20:20

Hoi,

Hoe kunt u het geld dan terugvorderen? Want dat lijkt me toch wel straf. Ze zeggen dat je eerst de onkosten van telefoon, enz... moet vergoeden aan hun
en daarna zouden ze jou het geld gewoon terug overmaken.
Nu, het blijft een serieuze schending van de privacy en diefstal want hoeveel mensen betalen gewoon uit miserie die 5 EUR en laten het hierbij.
Mooie bijverdienste lijkt het mij en een paradijs voor dievenbendes !!

@ roharro : is idd heel goed idee om de pers op de hoogte te brengen

mvg

JanPalfein
Berichten: 2

#13 , 24 apr 2012 20:41

ik begrijp het niet goed... hoe kan dit een schending van de privacy zijn als je zelf de foto's op het internet hebt geplaatst? Dat heb je toch zelf gedaan dan? Zover ik het begrijp is het een databank voor vastgoed net zoals ze in amerika hebben. Er bestaan al zoveel websites die dit doen zoals zillow en zoopla zover ik weet. Die tonen ook de woningen ook al zijn die niet te koop of te huur, maar ik geef toe dat het inderdaad ongewoon en nieuw is in belgie. Ik was persoonlijk ook geschrokken toen men appartementje zichtbaar was. Ik heb enkele aanpassingen gedaan, en een 3tal dagen later kreeg ik men centjes terug. Ik denk dat ze via de naam of gele gids dit controleren, maar ben het niet zeker.

One billion
Berichten: 3

#14 , 25 apr 2012 19:14

Neen, de foto's zijn niet door mezelf online gezet. Dat heeft de makelaar gedaan.
Maar, die heeft deze advertentie niet op de site van one billion gezet, dat hebben ze zelf gedaan

Mr99
Berichten: 3

#15 , 15 mei 2012 16:25

Ik had het probleem ook. Mijn woning stond er ook op. Inderdaad, stond.
Het is een script dat ze gebruiken om alles uit sites te lezen, en in hun database te brengen.
Toen ik Billionhomes vriendelijk mailde alles offline te halen, reageerde ze eerst niet. Na een paar herhaalmails, kreeg
ik het antwoord dat ze een archief zijn, en dat alles wettelijk is. Kortom, een antwoord totaal naast de kwestie.
Je kan je huis claimen voor 5 euro (dat ze zogezegd direct terugstorten). Ik heb dit gedaan geclaimed voor 5 euro, maar je kan maar heel
miniem zaken wijzigen. Je kan sowieso je huis niet verwijderen op die site. Daarna heb ik direct een complaint bij paypal ingediend,
en hun een niet zo vriendelijke mail meer gestuurd. Hierop kreeg ik geen reactie, maar wel een leuke mail :
Sir
Due to continuous abuse from you, irresponsible behavier and not respecting the website terms and conditions we have taken the necessary steps to protect our site from your abuse.
Billionhomes.com

Toen was de maat vol bij mij, en heb ik hun een heel scherpe mail gestuurd.

"I claimed my house, but It's impossible to remove it from your site.
The copyright of the pictures are not yours, because you didn't make the picture.
You just stole it from other sites, and made it your own. This is against the European law.

It is not very kind not to listen if someone ask to remove his property pictures.
It you want to play it rough, we can play it rough.

Now you are hiding behind a PO box in Belize.
So If you don't delete my home, I will go to the police, and fill in a complaint against your site.
And I will fill in a complaint to Paypal to block you, Google and other search machines to block you, and all
Belgian internet providers to block you.
Also I fill in a complaint to the European Commission in Strassbourg due violation of privacy.

You get 5 days, and then I will do above + I will demand a fine of 500 euro / day due privacy violation."

We zijn nu 3 dagen weg, en alle foto's hebben ze verwijderd.
Het enigste dat er nog op staat is de vraagprijs, aantal badkamers, aantal slaapkamers.
Maar die informatie klopt totaal niet, want die had ik al aangepast toen ik mijn huis claimde.

Aanhouder wint dus.

Terug naar “Privacy-bescherming”