Opdringerige buurman

PcFreak
Topic Starter
Berichten: 8

Opdringerige buurman

#1 , 12 nov 2011 12:57

Wij wonen nu 4jaar in ons huis. Ik denk dat we buren hebben zoals iedereen, je kent het wel de vriendelijke buur, de roddelende buur, de neutrale buur, etc ...
Dat is uiteraard geen probleem iedereen heeft zijn eigen karakter en naargelang de persoon weten we zelf wel hoe ermee om te gaan.

We hebben echter ook een opdringerige buur (woont schuin tegenover ons) en die kent zijn grenzen niet. Ik heb zelf psychologie gestudeerd en weet normaal met zo'n situaties om te gaan. Negeren is hier de boodschap maar dat helpt niet. Misschien dat iemand raad kan geven.

Toen we hier kwamen wonen leek het een gewoon koppel te zijn. Ze kwamen zich eens voorstellen toen we buiten stonden. En we merkten ook op dat ze heel sociaal en gedienstig waren. bvb: Tegen iedereen gedag zeggen, de lege GFT containers van buren mooi rechtop zetten of van het trottoir halen nadat de ophaaldienst was geweest. Bij ons bvb ook de plastieken bak die buitenstaat met glas aan ons hek komen zetten nadat de ophaaldienst geweest was.
Op het eerste zicht heel behulpzaam, al gebeurt dit wel allemaal door de man, de vrouw loopt er constant als een hondje achteraan en zij wordt mijn inziens heel kort gehouden.

De eerste zomer hebben we op straat een gesprek en komt het ter sprake dat ik in Middelkerke de 10km ging lopen. Hij is zelf trainer en helpt zo mensen met Start to run. Vanuit zijn interesse zei hij dat hij ook ging meelopen en nodigde zichtzelf uit op ons appartement aan zee. Wij hebben ze 'savonds aan hun caravan afgezet. Het was dus enkel samen lopen, hij heeft zich bij ons gewassen en gegeten en later heb ik ze weggevoerd.
Omdat we totaal niet matchen hebben we daarna voorzichtig de boot afgehouden, met wisselend succes.
Meestal bleef het bij een goede dag en als hij een gesprek wou beginnen, dan hielden wij dit zo kort mogelijk.