Beveiligings Camara Maakt fotos van mij

Remco1
Topic Starter
Berichten: 1

Beveiligings Camara Maakt fotos van mij

#1 , 10 sep 2011 15:13

Beste ,




Onlangs heb ik een keer in de club een meisje leren kennen die werkt bij een grote Franchise keten ( naam noem ik niet ) ,
zij valt mij doordeweeks tijdens werktijd veel lastig , en heeft zelfs met de beveiliging camera van de winkel een foto gemaakt, en daarna met haar telefoon van de beveiligings beelden , en door gestuurd via de telefoon ( Whats app messenger ) .


Kan ik hierbij denken aan het schenden van de Privacy wet ? de beveiliging camera word dus niet voor beveiliging gebruikt maar voor andere doeleinden zoals stalken via de telefoon .

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38617

#2 , 10 sep 2011 18:52

Is strafbaar en vermoedelijk ook inbreuk op haar arbeidscontract.
Klacht ( stalking) is een klachtmisdrijf ...u stelt bij politie dat u vervolging wenst voor die feiten.
Geeft ook een afdruk van de foto + origineel op uw telefoon laten bekijken door politie ... mogelijk halen die de foto van uw telefoon.
Politie zal ook bij werkgever de gegevens gaan opvragen en kijken hoe daar een foto kan van gemaakt worden enz enz

j.demoor
Berichten: 10360

#3 , 12 sep 2011 10:00

“Art.10.De auteur of de eigenaar van een portret dan wel enige andere persoon die een portret bezit of voorhanden heeft, heeft niet het recht het te reproduceren of aan het publiek mede te delen zonder toestemming van de geportretteerde of, gedurende twintig jaar na diens overlijden, zonder toestemming van zijn rechtverkrijgenden.”(30 JUNI 1994. - Wet betreffende het auteursrecht en de naburige rechten).
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

Terug naar “Privacy-bescherming”