Ik kreeg vandaag een e-mail van *pieep* (een krant).
Dat ik deze e-mail kreeg was het gevolg van mijn inschrijving een tijdje terug als 'burgerreporter'.
Nu riepen ze iedereen op om hun feedback te geven over op handen zijnde veranderingen inzake.
Bon, het hoe en waarom doet niet zo terzake, maar het mag duidelijk zijn dat ze daarvoor dus iedereen die ingeschreven staat als burgerreporter een e-mail gekregen heeft.
Hierbij zijn de verantwoordelijken voor het verzenden van de e-mail helaas niet zo voorzichtig geweest met de gegevens van hun 'cliënteel".
In plaats van BCC te gebruiken, hebben ze doodleuk iedereen onder CC een kopie van de mail gestuurd.
Iedere geadresseerde heeft dus nu het e-mailadres van iedere andere geadresseerde.
Hiermee worden dus persoonsgegevens, waarvan we allemaal dachten dat die in veilige handen waren, en niet voor andere doeleinden gebruikt zouden worden als de communicatie met ons, op straat gegooit.
Nu heb ik geen zin/tijd/geld om hier persoonlijk iets aan te doen. Maar ik vraag me toch af of er niet iets is waardoor ik één of andere instantie er kan toe bewegen om deze gang van zaken eens aan de kaak te stellen. Of een tik op de vingers te doen geven.
Ideetjes?