naam anonieme spermadonor

vlinders
Topic Starter
Berichten: 1

naam anonieme spermadonor

#1 , 16 feb 2010 23:28

Hoi,

Ik ben zwanger van een (voor mij) gekende donor met wie ik overeenkwam dat hij naar de buitenwereld toe anoniem zou blijven dus dat ik ervoor gekozen heb om als alleenstaande moeder door te gaan met zijn akkoord. Maar hij is gehuwd en zit nu in een vechtscheiding. Mijn vraag is nu of zijn echtgenote bij het horen dat ik zwanger ben een DNA-test kan eisen al was het maar om mij de duvel aan te doen? Tussen haakjes ik ben al drie jaar in behandeling voor een in vitrobehandeling in het AZ dus is iedereen in de veronderstelling dat het ook deze keer een zwangerschap ingevolge in vitro betreft.

Is de onderlinge overeenkomst die ik liet ondertekenen door de donor ivm anoniem donorschap van enige waarde?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
artemis
Berichten: 3297

#2 , 17 feb 2010 10:48

Is de echtgenote op de hoogte van het donorschap van haar man?

Franciscus
Berichten: 38739

#3 , 17 feb 2010 18:52

Deze overeenkomst is naar mijn mening NIET tegenstelbaar aan derden dus uw kind kan vb alle rechtsmiddelen aanwenden om achter de waarheid en dus zijn/haar vader te komen.

Ook de vader kan op een gegegen ogenblik het kind willen 'erkennen'.

Juridisch niet zo eenvoudig.

Reclame

Terug naar “Privacy-bescherming”