Onverwacht bezoek

RoosjeW
Topic Starter
Berichten: 2

Onverwacht bezoek

#1 , 12 feb 2010 23:56

Ik ben een studente in een universitair studentenhome waar ongeveer 100 studenten verblijven. Tot nu toe heb ik geen enkel probleem ondervonden. Tot deze ochtend. Omstreeks 10.15 werd ik abrupt wakker toen er plots een jongeman mijn studio kwam binnenvallen om mijn badkamer te controleren op kakkerlakken. Ik ben hier heel erg van geschrokken, omdat ik nog lag te slapen en omdat deze man plots binnen stond zonder enige voorafgaande verwittiging. Hij heeft vervolgens heel snel mijn badkamer even bekeken en is terug weggegaan. Ik veronderstel dat deze man wel eerst geklopt heeft, maar omdat ik sliep heb ik dit niet gehoord en is heeft hij mijn deur opengedaan. Ik vraag mij nu af of dit wel gehoord is. Ik vond niet dat deze man zomaar kon binnenkomen omdat hij waarschijnlijk veronderstelde dat er niemand aanwezig was in mijn studio. Ik doe mijn deur altijd op slot, omdat ik gesteld ben op mijn privacy. Hij beschikte dan blijkbaar over een sleutel van mijn studio. Ik ben blij dat ik niet stond te douchen ofzo, of ik had waarschijnlijk heel de gang bijeengeroepen! Kan dit zomaar?
Laatst gewijzigd door RoosjeW op 13 feb 2010 13:00, 1 keer totaal gewijzigd.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
3399AAaa
Berichten: 818

#2 , 13 feb 2010 08:37

Natuurlijk kan dit niet. Dit schendt inderdaad uw privacy en is zelfs huisvredebreuk.

Heeft u een contract en/of huishoudreglement, waar bepaalde zaken in vermeld staan?

Is er daar een verantwoordelijke - coördinator waar u terecht kan?
Plus est en vous

RoosjeW
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 13 feb 2010 13:56