kopie identiteitskaart

de reden
Topic Starter
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

kopie identiteitskaart

#1 , 03 mar 2023 09:43

door de fb app op nieuwe gsm te zetten, is nu mijn fb account vergrendeld
ze vragen een kopie identiteitskaart online te verzenden
ga ik niet doen omdat je dan mogelijk overgeleverd bent aan oplichters

mogen zij een kopie identiteitskaart eisen als voorwaarde?
je account verwijderen gaat ook niet, omdat het vergrendeld is
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

LeenW
Berichten: 12818

#2 , 03 mar 2023 10:45

Het is niet verboden dat te vragen. U hoeft daar niet op in te gaan, maar dan wordt het waarschijnlijk nieuwe account aanmaken.

de reden
Topic Starter
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#3 , 03 mar 2023 16:58

Het is niet verboden dat te vragen. U hoeft daar niet op in te gaan, maar dan wordt het waarschijnlijk nieuwe account aanmaken.
je beheert een groep waar iedereen zomaar lid van kan worden, je account is vergrendeld, je bent in de onmogelijkheid toezicht te houden, als er iemand nazi praat of oplichters op komen, in hoeverre ben je dan nog verantwoordelijk?

je bent ook in de onmogelijkheid je account te verwijderen, in hoeverre is dit legaal?
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Reclame

LeenW
Berichten: 12818

#4 , 03 mar 2023 17:05

Niet akkoord. U kan uw account verwijderen, maar u gaat wel moeten aantonen dat het uw account is. Dat vind ik persoonlijk geen overbodige veiligheidsmaatregel.

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#5 , 04 mar 2023 19:37

------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Lanox
Berichten: 3518
Juridisch actief: Nee

#6 , 04 mar 2023 20:58

Ik meen me te herinneren dat we dit ook eens hebben moeten doen toen we een keertje vanuit Australië inlogde. We hebben toen een foto van het ID doorgestuurd, maar met bepaalde delen afgedekt. Dat was toen voldoende.

Terug naar “Privacy-bescherming”