Privacy?

Nicole
Topic Starter
Berichten: 36
Locatie: Aalst

Privacy?

#1 , 15 jun 2006 12:20

Hoi

kan iemand me uit de nood helpen aub?

We hebben momenteel een zaak lopen voor de jeugdrechtbank voor de bilocatie van mijn stiefzoon.
De tegenpartij heeft voor de zoveelste maal het aanslagbiljet gevraagd en de zaak laten uitstellen.
Het laatste aanslagbiljet dat wij hebben gegeven is met enkel en alleen de gegevens van mijn man (en was ook daadwerkelijk het allerlaatste dat wij op dat moment in ons bezit hadden).
Stel nu dat ze ook hetvolgende opeisen, kan ik dan weigeren mijn gegevens bekend te maken daar deze in feite niets met de zaak te maken hebben (wat ik verdien doet toch niets terzake?).

Alvast bedankt
groetjes

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#2 , 15 jun 2006 14:11

Het is namelijk zo dat wanneer een ex-echtgenoot een nieuwe relatie begint, hij/zij minder (on)kosten heeft, en bijgevolg een grotere bijdrage KAN leveren in de onderhoudskosten van de kinderen.

De rechter KAN de tegenpartij toestaan om bij een derde (bv. uw werkgever), uw inkomsten op te vragen.

Nicole
Topic Starter
Berichten: 36
Locatie: Aalst

#3 , 15 jun 2006 14:41

Hallo,

ik zal even verduidelijken, het gaat over bepaling van eventueel alimentatiegeld voor hun kind, niet voor mijn man zijn ex.

sorry voor deze vergetelheid.

Reclame

Fresh
Berichten: 167

#4 , 15 jun 2006 14:46

Het staat U vrij Uw argumentatie dienaangaande voor de rechter te brengen, die - wanneer zij plausibel is - zeker door de rechter zal worden gevolgd. Daarbij dient u er dan zeker en vast op te hameren dat het stuk in kwestie niet relevant is voor de procedure en derhalve niet moet worden bijgebracht. Eens het door de rechter wordt bevolen kunt u zich echter niet meer beroepen op uw recht op privacy om het stuk niet over te leggen, maar kunt u uiteraard desgevallend hoger beroep aantekenen tegen dit tussenvonnis.

Nicole
Topic Starter
Berichten: 36
Locatie: Aalst

#5 , 15 jun 2006 14:51

Bedankt Fresh voor je uitleg.
Ik ga ervan uit dat ik niet moet opdraaien voor een kind dat niet van mij is.

Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#6 , 15 jun 2006 15:07

Het staat U vrij Uw argumentatie dienaangaande voor de rechter te brengen, die - wanneer zij plausibel is - zeker door de rechter zal worden gevolgd. Daarbij dient u er dan zeker en vast op te hameren dat het stuk in kwestie niet relevant is voor de procedure en derhalve niet moet worden bijgebracht. Eens het door de rechter wordt bevolen kunt u zich echter niet meer beroepen op uw recht op privacy om het stuk niet over te leggen, maar kunt u uiteraard desgevallend hoger beroep aantekenen tegen dit tussenvonnis.
Art.877.Wanneer er...vermoedens bestaan dat een partij...een stuk onder zich heeft dat het bewijs inhoudt van een ter zake dienend feit,kan de rechter bevelen dat het stuk...bij het dossier van de rechtspleging wordt gevoegd...(Ger. W.)

Terug naar “Privacy-bescherming”