Afbeelding in media

steven.de.coninck
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Afbeelding in media

#1 , 03 jul 2022 02:17

Vandaag werd ik aangehouden door de politie op een grootschalige controleactie.
Ik merkte op dat de media, mbp HLN met cameras beelden maakte van mijn wagen (Peugeot 205).
Ook stond een persoon in burgerkledij fotos te maken van mijn wagen met een smartphone.
De nummerplaat van mijn wagen is niet in beeld, wat wel het geval is is dat mijn wagen van opzij
herkenbaar is vanwege gepersonaliseerde bestickering en specifieke modificaties die ik uitgevoerd heb aan de wagen.
Uiteraard heb ik keurig mijn verzekering, wegentaks betaald en gebruik ik nooit verdovende of bedwelmende middelen.
In het artikel staat vermeld dat er 2 bestuurders betrapt werden op het gebruik van rode diesel en er ook 3 rijbewijzen ingetrokken werden
i.v.m. druggebruik.

Ik vermelde meermaals expliciet dat ik niet wou dat er beelden van mij, nog van mijn wagen gebruikt zouden worden in de krant, op tv of op sociale media.
Toen ik thuis kwam vond ik dus alsnog een afbeelding van mijn herkenbare wagen op de website van HLN.

Heeft de media het recht om zonder mijn toestemming afbeelding te publiceren van mijn wagen nadat ik deze uitdrukkelijk geweigerd heb?

Welke stappen kan ik ondernemen?

MVG
Steven De Coninck

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Likes
Berichten: 309
Juridisch actief: Nee

#2 , 03 jul 2022 08:14

Tenzij men u van uw vrijheid beroofd heeft, bent u niet aangehouden.

Ja, men mag die foto's publiceren.
U kan niets doen

bosprocureur
Berichten: 6854

#3 , 03 jul 2022 08:22

Waarom stuurt u een post, compleet met naam en toenaam, als u zo op uw anonimiteit gesteld bent ?

Reclame

Terug naar “Privacy-bescherming”