mijn ouders blijven mijn brieven openen en inlezen

monkeygonetoheaven
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

mijn ouders blijven mijn brieven openen en inlezen

#1 , 31 mar 2022 12:30

Dag,

Ik ben een meerderjarige student en ik woon nog steeds bij mijn ouders, maar ze blijven de brieven die ik krijg inlezen en dat zijn uiterst persoonlijke brieven (zoals bijv. brieven met betrekking tot de bijstand die ik krijg van het OCMW). Welke acties zou ik hiertegen kunnen nemen? Dit is niet de eerste keer dat dit gebeurt en ik word niet serieus genomen.

Bedankt en mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12824

#2 , 31 mar 2022 12:38

Wanneer de relatie met de ouders niet meer leefbaar wordt, kan u best verhuizen. Uw ouders blijven onderhoudsplichtig zolang u studeert, ook al woont u niet meer op hetzelfde adres.

lukasi
Berichten: 1140

#3 , 31 mar 2022 12:41

Postbus nummer gebruiken.

Reclame

LeenW
Berichten: 12824

#4 , 31 mar 2022 13:19

Postbus nummer gebruiken.
Hoe ziet u dat praktisch werken?

monkeygonetoheaven
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#5 , 31 mar 2022 13:43

Postbus nummer gebruiken.
Hoe ziet u dat praktisch werken?
Er is geen aparte postbus etc bij ons dus dat is geen optie.

lukasi
Berichten: 1140

#6 , 31 mar 2022 14:14

Ga naar de post en open daar een postbusnummer
je krijgt dan toegang tot die bus met een code of nummer.
Kost iets van een 15-200€/ jaar afhankelijk van grootte van de bus.
Laat je post naar daar sturen. dit kan met je adres te wijzigen in een postbusnummer en dit door te geven aan instanties.