Schending van de privacy ?

Pascal_A
Topic Starter
Berichten: 17

Schending van de privacy ?

#1 , 03 jan 2022 20:15

Ik heb een vraag.
Iemand had op een website over mij bepaalde dingen geschreven die helemaal niet waar zijn en die mij ook imagoschade toebrengen. Ik wil niet te veel in detail gaan hierover.
Het ging om teksten, gekopieerde illustraties waar mijn auteursrechten opstonden en zelfs enkele foto’s waar ik op sta.
Dit alles zonder maar enige toestemming te vragen. Ik wist het zelfs niet en heb het toevallig ontdekt.

Deze persoon heeft dit waarsschijnlijk niet met kwaad opzet gedaan, maar mensen zijn nu eenmaal nonchalant en denken dat alles mag op internet omdat anderen het ook doen.
Deze persoon heeft deze content ondertussen verwijdert op mijn vraag… of toch gedeeltelijk.

Er blijven nog bepaalde dingen achter die ik daar niet wil zien omdat ze helemaal niet waar zijn, ze een vertekend beeld over mij geven en omdat ik ook gewoon niets over mij daar wil zien of lezen.
Ik heb opnieuw de vraag gestuurd om deze incorrecte content te verwijderen, maar heb nog geen reactie ontvangen.

Verder gaat het, indien alles verwijderd is, ook nog een tijd duren voor dat zoekmachines dit uit hun zoekresultaten halen - als dit al gebeurt.

Wat kan ik nu doen? Het is enorm frustrerend.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Pascal_A
Topic Starter
Berichten: 17

#2 , 04 jan 2022 14:09

Update:
Het probleem is min of meer opgelost.

Reclame

Terug naar “Privacy-bescherming”