Informatie uitwisselen tussen werkgevers

Annebet
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Informatie uitwisselen tussen werkgevers

#1 , 25 jun 2021 11:00

Beste

Ik had graag info gehad.

Ik werk voor twee verschillende werkgevers die toevallig een gemeenschappelijke personeelsdienst hebben, maar verder absoluut van elkaar gescheiden zijn.

Omwille van een aantal redenen heb ik beslist om ontslag te nemen bij één werkgever. Dit heb ik gecommuniceerd met mijn directe leidinggevende en ik heb contact opgenomen met de personeelsdienst om het praktische te regelen.
Nu open ik vandaag de mailbox van mijn andere werkgever en lees ik dit mailtje van onze personeelsdienst:

Aan:
CC:
Onderwerp: Annebet ontslag?

Beste
Neemt Annebet ontslag ?
Bedankt

Met vriendelijke groeten,
...
Medewerker personeelsadministratie


Het is niet de eerste keer dat de persoon in kwestie zonder mijn medeweten info communiceert over de ene werkgever met de andere ( die daar overigens absoluut niet naar vraagt ).

Kan en mag dit zomaar? Ik zou dit graag aankaarten bij haar leidinggevende maar niet alleen maar met het argument dat ik het persoonlijk absoluut not done vind.
Het is zoals net gezegd niet de eerste keer dat dit voorvalt, sterker nog, het is al voorgevallen dat ze bij mijn ene werkgever beslissingen laten afhangen van het feit dat ik ook bij de andere werkgever werk.

Alvast hartelijk dank voor jullie adviezen en inzichten.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LYNX XX
Berichten: 2497
Juridisch actief: Nee

#2 , 25 jun 2021 14:19

Volgens mij zijn de twee werkgevers verankerd. Lijkt mij zo raar zoals u schrijft : 2 verschillende werkgevers en 1 personeelsdienst. Verweven firma's ?
Kijk even op NBB consult wie d.e zaakvoerders zijn van beide

In wiens firma maken zij de dienst uit en wie betaalt hen ? Of gaat het over een sociaal secretariaat als personeelsdienst ?

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 25 jun 2021 16:12

Mijn eerste werkgever, destijds één van de grootste bouwondernemingen in ons land, had in 1969 drie verschillende firma's ( Ruwbouw , staalconstructies en schrijnwerkerij ) Er was maar 1 HR en 1 boekhoudafdeling voor de 3 entiteiten. Ik ben zelfs een paar keer veranderd tussen de ruwbouwafdeling en de schrijnwerkerij. Nooit problemen gehad.

Reclame

Annebet
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 26 jun 2021 09:50

Volgens mij zijn de twee werkgevers verankerd. Lijkt mij zo raar zoals u schrijft : 2 verschillende werkgevers en 1 personeelsdienst. Verweven firma's ?
Kijk even op NBB consult wie d.e zaakvoerders zijn van beide

In wiens firma maken zij de dienst uit en wie betaalt hen ? Of gaat het over een sociaal secretariaat als personeelsdienst ?
Neen, toch niet.

De ene werkgever is een ziekenhuis ( en daar ga ik weg ), de andere werkgever is een klooster waar ik oa voor de financiële administratie zorg. De zusters van het kloosters hebben vroeger het ziekenhuis gerund ( en dan spreek ik over +30 jaar geleden ) maar verder is er geen link met het ziekenhuis. Voor ik voor het klooster ging werken, hadden ze ook al personeel in dienst voor oa hun keuken, onderhoud, ... maar niemand voor de personeelsadministratie. In overleg met het ziekenhuis is er toen beslist dat de personeelsdienst van het ziekenhuis, uit goodwill, ook de ( zeer beperkte ) personeelsadministratie van het klooster er zou bijnemen. Het zijn dus wel degelijk 2 werkgevers die los staan van elkaar. De zusters hebben nu niets meer te maken met het ziekenhuis.

Terug naar “Privacy-bescherming”