Facebookaccount raadplegen zonder toestemming eigenaar

Hallo4321
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Facebookaccount raadplegen zonder toestemming eigenaar

#1 , 15 mei 2021 18:11

Wordt er een wet overtreden wanneer iemand mijn Facebookaccount raadpleegt en mijn privéberichten leest?

De persoon in kwestie heeft dit kunnen doen omdat ik hem ooit eens mijn wachtwoord gegeven heb, of omdat hij mijn wachtwoord geraden heeft.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12828

#2 , 15 mei 2021 18:18

Als u uw paswoord doorgeeft, bent u degene die de gebruikersvoorwaarden overtreedt:

"1. Who can use Facebook
When people stand behind their opinions and actions, our community is safer and more accountable. For this reason, you must: [...] not share your password, give access to your Facebook account to others or transfer your account to anyone else (without our permission)"

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 15 mei 2021 20:57

Wordt er een wet overtreden wanneer iemand mijn Facebookaccount raadpleegt en mijn privéberichten leest?
Ja
Toegang (proberen te) krijgen tot een computersysteem zonder toelating, is strafbaar

Bewijzen zal lastig zijn als er niks meer gebeurd is dan "lezen" - politie gaat dat niet zomaar onderzoeken.

De persoon in kwestie heeft dit kunnen doen omdat ik hem ooit eens mijn wachtwoord gegeven heb, of omdat hij mijn wachtwoord geraden heeft.
Je hebt dat hopelijk veranderd nadien :?:

Reclame

Terug naar “Privacy-bescherming”