Basisschool

AKS
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

Basisschool

#1 , 12 mar 2021 09:30

Kun je me alsjeblieft vertellen of ik tijdens schooltijd een video of foto van mijn kind op school kan maken? Waar kan ik de regels, wetten, mijn rechten en plichten lezen? Op de schoolsite zeggen de regels dit niet.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Didymus
Berichten: 2061

#2 , 12 mar 2021 09:54

School bepaalt in de eerste plaats zelf wat ze binnen hun muren toelaten. Als u énkel uw eigen kind in beeld brengt, zijn de privacywetten niet van toepassing.
"sowieso" schrijf je zo.

AKS
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#3 , 12 mar 2021 10:24

en als kinderen in het frame kunnen komen, een leraar? Ik moet dergelijke regels met de directeur verduidelijken, heb ik het goed begrepen?

Reclame

LeenW
Berichten: 12828

#4 , 12 mar 2021 10:33

Neen, dat mag sowieso niet.

AKS
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#5 , 12 mar 2021 10:42

kan ik een audio-opname maken van mijn gesprek?

AKS
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#6 , 12 mar 2021 10:42

telefonisch, online of live?

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#7 , 12 mar 2021 11:27

Voor een deftig antwoord, best uw hele bedoeling kenbaar maken. Niet stukjes.

builder
Berichten: 189

#8 , 12 mar 2021 11:28

Nog los van het in beeld brengen, als ouder hebt u niet zomaar het recht om tijdens de schooluren de school te betreden om er de klas, speelplaats, ... waar uw kind zich bevindt te bezoeken. Al zeker niet nu er corona-maatregelen van kracht zijn.

AKS
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#9 , 12 mar 2021 12:06

Mijn kind klaagt dat hij op school beledigd wordt door kinderen: ze duwen, plagen, slaan. Leraren zeggen dat kinderen zo spelen, dat ze zulke spellen hebben, dat dit normaal is. Het verbaast me te horen dat het oké is. Na school ontmoet ik het kind van streek en verdrietig. Nu zeggen verschillende schoolmedewerkers dat dit niet normaal is. Ik heb de schoolleiding herhaaldelijk gevraagd om deze situatie op te lossen, maar ze hebben mijn verzoeken gehoord, maar de situatie verandert niet, het wordt alleen maar erger. Ik ben verschillende keren gekomen en heb de kinderen zien spelen om de spelletjes van deze kinderen zelfstandig te begrijpen. Ik zag hoe andere kinderen me verschillende keren in het gezicht sloegen (niet mijn kind) en de leraar reageerde op geen enkele manier. Ik zag hoe ze mijn kind van achteren benaderden, hem bij de nek grepen en hem op de grond legden. De psycholoog van de school merkte op dat dit kinderen zijn die zo spelen. Op school is er geen eenduidig ​​concept van wat normaal is en wat niet. Mijn kind heeft geen klachten van de school. Ik wil de antwoorden of situaties op de speelplaats opnemen om de situatie te begrijpen en ons probleem met de regisseur op te lossen. Op zoek naar manieren. Misschien kunt u voorstellen hoe u de situatie op school op een beschaafde manier kunt oplossen?

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#10 , 12 mar 2021 13:16

Hetgeen u wil doen is absoluut verboden. Ik raad u aan om contact op te nemen met het CLB en uw probleem daar te bespreken. Zij kunnen dan contact opnemen met de school om dit uit te klaren. Het lijkt me opportuun dat u er over moet waken dat uw kind niet wordt gestigmatiseerd, dit zou het pestgedrag, als hier sprake van zou zijn, enkel maar versterken en dat kan zeker niet de bedoeling zijn. U kan mij via PB uw mailadres bezorgen dan kan ik u een compilatietekst bezorgen die ik enige tijd geleden heb samengesteld naar aanleiding van een vergadering van een LOC.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Terug naar “Privacy-bescherming”