Schending privacy GDPR

Blackadder1981
Topic Starter
Berichten: 37
Juridisch actief: Nee

Re: Schending privacy GDPR

#31 , 16 mar 2021 21:57

Dan kan men de omzetting eisen via gerechtelijke weg, tenzij uw vader vrijwillig zijn vruchtgebruik laat afkopen.
Indien één van de blote eigenaars uit onverdeeldheid wil treden dan kunt u dat gegeven de leegstand niet tegenhouden.
Als u dwarsligt kunnen ze u dagvaarden om de omzetting gevolgd door verkoop te bekomen.

Beter alllen samen eens met uw vader praten.
Is reeds geprobeerd geweest, maar mijn tante wil niet uitbetalen en mijn vader eist meer dan het vruchtgebruik waard is
Niet vergeten: mijn broer heeft nog niets van zich laten horen dus er zijn in principe twee van de zes naakte eigenaars die niet akkoord zijn met de procedure van de tante

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas Morus
Berichten: 5928
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#32 , 16 mar 2021 22:03

Het volstaat dat één van de eigenaars dat eist. Maar of dat kan zonder de vruchtgebruiker te betalen dat betwijfel ik. Waarschijnlijk zal de rechtbank een expert aanstellen om de waarde van de woning te bepalen en of er al dan niet sprake is van gebrek aan onderhoud door vruchtgebruiker. Let wel; een aantal grotere onderhoudswerken zijn ten laste van de blote eigenaars.

Indien er bij aanvang van het vruchtgebruik geen plaatsbeschrijving werd opgesteld zal het quasi onmogelijk zijn om verkommering door vruchtgebruiker aan te tonen.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Blackadder1981
Topic Starter
Berichten: 37
Juridisch actief: Nee

#33 , 17 mar 2021 15:34

Het volstaat dat één van de eigenaars dat eist. Maar of dat kan zonder de vruchtgebruiker te betalen dat betwijfel ik. Waarschijnlijk zal de rechtbank een expert aanstellen om de waarde van de woning te bepalen en of er al dan niet sprake is van gebrek aan onderhoud door vruchtgebruiker. Let wel; een aantal grotere onderhoudswerken zijn ten laste van de blote eigenaars.

Indien er bij aanvang van het vruchtgebruik geen plaatsbeschrijving werd opgesteld zal het quasi onmogelijk zijn om verkommering door vruchtgebruiker aan te tonen.
Ik ben dus eigenlijk verplicht om in de procedure van mijn tantes te stappen, om een dagvaarding te vermijden, ondanks het feit dat ik niet akkoord ben met de gang van zaken?
Om eerlijk en open te zijn: dat vruchtgebruik zou naar mijn bescheiden mening naar mij en mijn broer mogen overgedragen worden.

Reclame

Thomas Morus
Berichten: 5928
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#34 , 17 mar 2021 15:40

U vergist zich.
Uw broer en u kunnen nooit meer vruchtgebruik verwerven dan jullie huidig aandeel in de woning.

Indien uw vader overlijdt dan wordt u volle eigenaar ten belope van uw aandeel in blote eigendom.
Jullie hadden die erfenis van moeder nooit mogen verwerpen, dus eigen schuld, dikke bult....een uiterst spijtige zaak voor jullie.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Blackadder1981
Topic Starter
Berichten: 37
Juridisch actief: Nee

#35 , 17 mar 2021 16:17

U vergist zich.
Uw broer en u kunnen nooit meer vruchtgebruik verwerven dan jullie huidig aandeel in de woning.

Indien uw vader overlijdt dan wordt u volle eigenaar ten belope van uw aandeel in blote eigendom.
Jullie hadden die erfenis van moeder nooit mogen verwerpen, dus eigen schuld, dikke bult....een uiterst spijtige zaak voor jullie.
Ok bedankt, had ik eigenlijk ook verwacht.

Ik heb zonet vernomen dat mijn vader een tegeneis heeft ingediend tegenover de tantes...Weinig kans op slagen natuurlijk
Hij wil dat ik en mijn broer mee instappen in zijn procedure :!:

Terug naar “Privacy-bescherming”