Adres bij operator aanpassen: geweigerd

Atrend
Topic Starter
Berichten: 15

Adres bij operator aanpassen: geweigerd

#1 , 16 nov 2020 14:41

Geachte lezer,

Korte achtergrond: ik ben ruim een half jaar gedomicilieerd in mijn huidige woning. Ik sta hier alleen ingeschreven (ook geen vennootschappen), zo heb ik toch nagevraagd bij de politie. Al even krijg ik sporadisch brieven van diensten om tot betaling over te gaan: steeds geadresseerd op mijn adres, maar op naam van iemand anders (soms ook een vennootschap). Dit zijn diensten die ikzelf niet heb afgenomen en mensen die ik niet ken (ook niet de vorige bewoners). Enkele maanden terug zat er zelfs een aangetekend schrijven van een advocaat bij: die vond ik in mijn bus terug en heb ik zelf nooit afgetekend, en vorige week een (gewone, niet aangetekende) brief van een deurwaarder.

Vandaag was er weer een brief, ditmaal op nog een andere naam: een abonnement bij een operator waar ik geen klant ben, dat is gestart vorige maand (dus toen ik hier al lang woonde). Ik ben gebeld naar de operator: emailen kon niet volgens hun site. Ik vroeg hen het adres te schrappen, maar dit weigerden ze omdat ik niet de titularis van de rekening ben. Achteraf heb ik via hun facebookpagina wel een bevestiging van het telefoongesprek achtergelaten, kwestie van toch iets geschreven te hebben.

Mijn vraag is nu: kan ik echt niets doen als mensen mijn adres gebruiken? OK, ik kan de post negeren, en ok, ik ben veilig voor beslag als de domicilie enkel op mijn naam staat (denk ik?). Maar gewoon al de post verwerken en steeds bellen naar bedrijven en de brieven terugsturen, noch niet gesproken van de aanvankelijke angst als je een deurwaardersbrief ziet... Het is toch niet leuk. Kan ik dit ergens melden en mijn adres eens "zuiveren", of zijn jullie een andere optie?

Alvast bedankt en vriendelijke groeten.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38596

#2 , 16 nov 2020 14:48

Kijk al eens op KBO http://kbopub.economie.fgov.be/kbopub/ welke firma is ingeschreven op uw adres.

Politie kan die wel schrappen. zoekwoorden schrappen firma op adres in JF
http://www.juridischforum.be/forum/view ... es#p248345
http://www.juridischforum.be/forum/view ... ma#p203167
Als die brieven niet OP UW NAAM staan terugsturen naar afzender - neem er eerst wel een foto van voor alle veiligheid..

Atrend
Topic Starter
Berichten: 15

#3 , 16 nov 2020 14:52

Dag Franciscus,

Zeer bedankt, doch dit is niet meteen een antwoord op mijn vraag. Intussen weet ik dat er geen firma (meer) staat ingeschreven op het adres, noch dat er iemand anders gedomicilieerd is. Mijn adres circuleert echter nog bij bepaalde dienstverleners (of wordt daar opgegeven zonder dat mensen er wonen), en de diensten zeggen dat zij die niet kunnen schrappen.

Reclame

JorisVB
Berichten: 72
Juridisch actief: Nee

#4 , 16 nov 2020 14:56

Ik denk dat het toch de beste strategie is om de brief gewoon terug in een rode brievenbus te deponeren nadat je met een rode stift groot en duidelijk op de voorkant geschreven hebt: "BESTEMMELING WOONT NIET OP DIT ADRES!" (je hoeft die zelf uiteraard niet te frankeren). De brief wordt in dat geval gewoon terug naar afzender gestuurd. Firma's gaan niet voor hun plezier brieven blijven sturen waarvan ze weten dat die sowieso zullen terugkomen, dus als je dit eventjes volhoudt, zou dit moeten minderen / stoppen.

LennieK
Berichten: 1862
Juridisch actief: Nee

#5 , 18 nov 2020 10:09

Ik denk dat het toch de beste strategie is om de brief gewoon terug in een rode brievenbus te deponeren nadat je met een rode stift groot en duidelijk op de voorkant geschreven hebt: "BESTEMMELING WOONT NIET OP DIT ADRES!" (je hoeft die zelf uiteraard niet te frankeren). De brief wordt in dat geval gewoon terug naar afzender gestuurd. Firma's gaan niet voor hun plezier brieven blijven sturen waarvan ze weten dat die sowieso zullen terugkomen, dus als je dit eventjes volhoudt, zou dit moeten minderen / stoppen.
Op deze manier zou ik het ook doen

Terug naar “Privacy-bescherming”