Afluisteren privé gesprekken

SaMyLe
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Afluisteren privé gesprekken

#1 , 28 sep 2020 13:10

Ik ben al geruime tijd verwikkeld in een burenruzie die als maar erger en indringender wordt. Het zijn steeds de boverburen die anderen aanzetten om mij ook dagelijks lastig te vallen met opmerkingen als 'elle est chine', 'elle as peur', 'la chine tranquille' etc. Nu is er zelfs iemand die mijn gesprekken van laatst afluisterde in het Nederlands en vertaalt naar het frans voor de anderen. Bijvoorbeeld dat ik mijn werk kwijt was en geen ingezetene ben, dus hebben ze een opmerking bij 'l'etranger'. De politie had ik al laten langskomen voor nachtelijk lawaai, wat dan ook is opgehouden. Ook al zou ik klacht willen neerleggen, hoe bewijs ik dat ze mijn gesprekken worden afgeluisterd en dat ze mij dagelijks lastigvallen met die opmerkingen?

Hoe kan ik valabel bewijsmateriaal verzamelen?

Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12839

#2 , 28 sep 2020 13:13

Het is niet verboden om te luisteren naar wat er in de omgeving gebeurt. Het is aan u om het nodige te doen dat men niet mee kan luisteren als u een gesprek privé wil houden.

Thomas1
Berichten: 184

#3 , 04 okt 2020 01:46

Maar ik kan me voorstellen dat als je in een kleine studio woont of in een studentenkamer dat het moeilijk is een plek te zoeken waar men je niet kan horen.

Reclame

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 04 okt 2020 09:37

Ga dan, als je een belangrijk gesprek wil voeren, op een andere plek staan. Dergelijke gesprekken voer je toch niet op de gang, waar iedereen je kan horen.

Terug naar “Privacy-bescherming”