Forum schendt privacy?

Eragonas
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Forum schendt privacy?

#1 , 08 aug 2020 03:44

Ik zat op een Belgisch forum. Nu was ik moderator van dat forum, en zag dan wat er backend gebeurde. Waaronder medewerkers van Telenet die via hun job en kennis mensen hun ip en mac adressen traceerde en dergelijke. Nu ben ik hier van weggestapt en wou dan ook graag mijn accounts verwijdert hebben, ze hebben nu een ip ban op mijn ip uitgevoerd. Nu vrees ik er een beetje voor aangezien die mensen veel kennis van het internet hebben, dat ze via mijn IP, macadres of zelfs mijn emailadres vanalles kunnen doen. Ik vraag me af of dit allemaal wel legaal is wat die doen, ik zou graag willen dat al mijn gegevens uit hun systemen zijn. Ik heb liever niet dat mensen toegang hebben tot mijn ip, mac adressen enzovoort.

Hebben jullie een idee wat ik kan doen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Issued
Berichten: 1227

#2 , 11 aug 2020 07:33

Je kan het forum vragen al jou gegevens te verwijderen. Weet wel dat jou ip en Mac adres inherent is aan jou internetgebruik. Elke site die je bezoekt kan dat zien, in elke mail die je stuurt is dat zichtbaar,... Tenzij je een VPN gebruikt.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 11 aug 2020 09:28

Als je strikte privacy wil blijf weg van het internet, en zeker van forums en facebook !!

Op face book gooit iedereen zijn privacy te grabbel, veel zelfs de platformen waar ik op ga, is voor zeker 90% dat men adres en naam er op zet, en de zelfstandigen zelfs de naam en adres van hun zaak .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Privacy-bescherming”