POS verkoper contracteert werkgever

Zakador
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

POS verkoper contracteert werkgever

#1 , 17 jun 2020 11:23

Beste leden

Dit is mijn eerste post hier en ik hoop dat ik enige verklaring kan krijgen. Ik werk als werknemer bij een grote firma en Consultant in bijberoep.

Ik heb een tijdje geleden een POS verkoper gecontracteerd in verband met hun kassa software. Dit als consultant. Een van mijn klanten wilde nieuwe computers aankopen, maar wilde eerst zeker zijn of het mogelijk is om de software over te zetten naar een nieuwe computer zonder de software opnieuw te moeten aankopen.
Het gaat hier om een grote keten in België, dus heel wat computers die vervangen moeten worden.

De klant heeft mij gevraagd om ze te contacteren en dit heb ik dan ook gedaan. Achteraf besefte ik dat ik de POS verkoper met mijn privé mailadres heb gestuurd. Geen ramp. Ik heb ze de dag voor mijn verlof gecontracteerd en ik ging dus de week erop op hun mail antwoorden. Twee dagen later krijg ik een mail van hun en ik stuur deze door mijn werk mailadress om het dan te laten tot na mijn verlof. Hier begint het.

Een dag na hun eerste mail, krijg ik een tweede mail met de vraag om op hun eerste mail te antwoorden. In hun eerste mail vroegen ze naar de naam van de winkel. Ik wilde mij echter even niet bezighouden met mijn werk. Een paar dagen later krijg ik een mail van mijn werkgever. Mijn werkgever is namelijk gecontracteerd geweest door de POS verkoper. Hierin staat dat ze mijn werkgever contacteren omdat hun medewerker niet antwoord op hun mail. Ze wilde nagaan dat hun software niet op een illegale manier gebruikt wordt.

Dit kan toch niet de bedoeling zijn?