POS verkoper contracteert werkgever

Zakador
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

POS verkoper contracteert werkgever

#1 , 17 jun 2020 11:23

Beste leden

Dit is mijn eerste post hier en ik hoop dat ik enige verklaring kan krijgen. Ik werk als werknemer bij een grote firma en Consultant in bijberoep.

Ik heb een tijdje geleden een POS verkoper gecontracteerd in verband met hun kassa software. Dit als consultant. Een van mijn klanten wilde nieuwe computers aankopen, maar wilde eerst zeker zijn of het mogelijk is om de software over te zetten naar een nieuwe computer zonder de software opnieuw te moeten aankopen.
Het gaat hier om een grote keten in België, dus heel wat computers die vervangen moeten worden.

De klant heeft mij gevraagd om ze te contacteren en dit heb ik dan ook gedaan. Achteraf besefte ik dat ik de POS verkoper met mijn privé mailadres heb gestuurd. Geen ramp. Ik heb ze de dag voor mijn verlof gecontracteerd en ik ging dus de week erop op hun mail antwoorden. Twee dagen later krijg ik een mail van hun en ik stuur deze door mijn werk mailadress om het dan te laten tot na mijn verlof. Hier begint het.

Een dag na hun eerste mail, krijg ik een tweede mail met de vraag om op hun eerste mail te antwoorden. In hun eerste mail vroegen ze naar de naam van de winkel. Ik wilde mij echter even niet bezighouden met mijn werk. Een paar dagen later krijg ik een mail van mijn werkgever. Mijn werkgever is namelijk gecontracteerd geweest door de POS verkoper. Hierin staat dat ze mijn werkgever contacteren omdat hun medewerker niet antwoord op hun mail. Ze wilde nagaan dat hun software niet op een illegale manier gebruikt wordt.

Dit kan toch niet de bedoeling zijn?

In dit geval heb ik ze met mijn prive mailadres gecontacteerd en daar staat dus mijn volledige voor- en achternaam in. Mijn naam staat ook op de website van mijn werkgever ( waar ik niet op de hoogte van was). Mijn werkgever vindt het niet kunnen dat ze voor zo'n dergelijke privé zaken gecontacteerd worden door een buitenstaander en ze willen een gesprek eens ik terug ben van mijn verlof.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Didymus
Berichten: 2061

#2 , 17 jun 2020 16:21

Ik zou in uw plaats aan de bewuste verkoper vragen dat hij zich schriftelijke excuseert bij uw werkgever. Laat hem ondubbelzinnig verstaan dat u hier niet mee opgezet bent.

Daarnaast kan u deze agressieve markpraktijken bij het meldpunt van de FOD Economie aangeven: https://meldpunt.belgie.be/meldpunt/
"sowieso" schrijf je zo.

Zakador
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 22 jun 2020 18:55

Oke bedankt voor de informatie.

Dat ga ik onmiddellijk doen. Ze zijn mij nu elke dag aan het bellen. Heel vreemde situatie. Ik heb dit alleszins ook aan de klant gemeld.

Reclame

Terug naar “Privacy-bescherming”