Foto's binnenshuis zonder toestemming

DriesG
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Foto's binnenshuis zonder toestemming

#1 , 12 jun 2020 10:56

Goede middag

Toen ik 2j terug mijn huur opzegde, vroeg de eigenares om langs te komen. Haar dochter was mee (waarvan de naam niet in het contract staat), aangezien de eigenares niet meer van de jongste is. Ik verbood hen foto's te nemen van het interieur, maar toen ik de voordeur aan het dichtdoen was, hoorde ik dat de dochter al plaatjes aan het schieten was. Ze bleef dit doen terwijl ik vroeg om dit niet te doen.
De reden die ze aanhaalde was dat ze foto's nodig had om online te plaatsen, zodat het pand opnieuw verhuurd zou kunnen worden. Ik zei dat er geen enkele (structurele) wijziging gebeurd was aan het pand sedert het begin van mijn huur, dus kon ze de foto's van toen perfect gebruiken.
Of de foto's ooit online kwamen, betwijfel ik, maar daar gaat het mij nu niet om.
Mocht de dochter foto's nemen van mijn interieur of is dat een schending van mijn privacy?

Alvast bedankt

Dries

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Oude Belg
Berichten: 3192

#2 , 12 jun 2020 11:16

Zij mag die foto's nemen. Als u wil verwijdert u dan best eerst persoonlijke zaken zoals portretten aan de muur e.d.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 12 jun 2020 12:43

Van dat recht op privacy wordt tegenwoordig druk misbruik gemaakt. Vroeger mocht dat allemaal, en wij leven nog altijd. :mrgreen:

Reclame

Oude Belg
Berichten: 3192

#4 , 12 jun 2020 16:30

:roll: En ondertussen posten ze massa's foto's waar hun interieur opstaat en hun kinderen op "sociale media"
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Franciscus
Berichten: 38587

#5 , 12 jun 2020 18:07

Persoonlijk zou ik de verhuurder toch met een AS in gebreke stellen met het verbod de foto's te gebruiken.
Als het pand terug verhuurd gaat worden op tijd ook aan verhuurder laten weten wanneer u bezoek wil ontvangen als uw voorstel als eerste bij verhuurder komt sta je zo veel sterker.

puttemanp
Berichten: 613

#6 , 12 jun 2020 19:21

Toen ik 2j terug mijn huur opzegde
En waarom stel je die vraag nu pas?

P.

Terug naar “Privacy-bescherming”