gsm gewist op afstand zonder toestemming

Pull'tje
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

Re: gsm gewist op afstand zonder toestemming

#16 , 30 apr 2020 13:24

Maar dat ze zo laks om gaan met deze dingen, dat maakt me heel erg boos.
Het is jammer genoeg vrij "eenvoudig" uit te leggen: ze hadden permissies op uw smartphone waar u blijkbaar niets van af wist en iemand heeft inderdaad op de foute knop gedrukt. Heeft verder niet echt iets te maken met hoe veilig of onveilig de data op die servers zijn.
Kan ik ergens melding maken aan een instantie die dit onderzoekt zodat dit niet meer voorvalt of het recht op antwoorden eisen?
Zoals gezegd, uw werkgever officiëel in gebreke stellen hiervoor.

PS: Laat eens iemand die er meer van kent nog eens kijken naar die backups. Misschien valt het toch nog te redden.
ok thx voor de uitleg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#17 , 30 apr 2020 18:09


Toch niet, dit is een account die ikzelf al jaren voordien had aangemaakt + passwoord en dit is NIET gedeeld met werkgeven of bedrijf die onze server beheert.
Op zich ga je dan de gekochte muziek etc ook wel opnieuw kunnen downloaden

Backup staat op een laptop die in mijn bezit is, niet op een server. Ik zie de backup in mijn iTunes staan maar krijg een foutmelding als ik die wil installeren.
Wat geeft die aan als foutmelding ?

Maar goed, uiteindelijk gaat het me niet om geld of eender wat, foto's zijn niet betaalbaar, zoals iemand hierboven zei al.
Kan je in je iPhone backup kijken ?

https://support.apple.com/en-us/HT204215

als je zoekt naar ~/Library/Application Support/MobileSync/Backup/

krijg je een folder met gibberish namen, en daarin gibberish bestanden zonder extensie ...
mààr dat zijn je foto's en/of previews ervan, en bestanden
Voorvertoning en TextEditor etc doen die open

trek van die ganse folder(s) alvast een kopie op een aparte HD ergens, zodat je daar desnoods ooit op kan terugvallen
(titanenwerkje met de hand ... dus zijn daar wel een paar extractor apps voor te vinden :wink: misschien iets dat je werkgever kan kopen ... :wink: )


Maar dat ze zo laks om gaan met deze dingen, dat maakt me heel erg boos.

Ik zou me als werkgever meteen zorgen maken over wat ze van mij kunnen wipen ...
Wat je kan wipen, kan je ook inkijken


Had nog nooit gehoord dat dit kàn.

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#18 , 30 apr 2020 18:22

Het is jammer genoeg vrij "eenvoudig" uit te leggen: ze hadden permissies op uw smartphone waar u blijkbaar niets van af wist
Blijkbaar kàn het dus via Mickey$oft Exchange (sla eerste antwoord over)

https://apple.stackexchange.com/questio ... nge-server

Maar daar stellen ze nog dat je je lokale backup zou moeten kunnen terugzetten
Wat uiteraard de mogelijkheid tot remote wipen teniet doet ...
En daarom mogelijk later "ge-update" is zodat dat terugzetten niet meer lukt.



I just wiped my entire phone via Mail.app and my companies Exchange server. No Outlook App needed. It even keeps wiping the device after a backup is installed, and will continue to do so until the device is removed from the Exchange Server. The Outlook App should be sand boxed and not able to read or write to any file outside of it's own directory on the phone, so it shouldn't be able to wipe the iPhone unless Apple granded Microsoft special permission to. – tww0003 May 1 '19 at 17:59


Ik ga er nooit last van hebben, want werkgever die iets van M$ op mijn telefoon of computer wil zetten, zal er zelf voor eentje moeten zorgen ... :lol:

Reclame

Didymus
Berichten: 2061

#19 , 30 apr 2020 18:26

Wat je kan wipen, kan je ook inkijken
Dat hoeft zeker niet zo te zijn. Ik kan je perfect administrator toegang geven tot een systeem waar mijn diepste geheimen geëncrypteerd zijn opgeslagen. Zonder de encryptiesleutel zal je de inhoud niet kunnen lezen, maar je zal die wel probleemloos kunnen wissen.
"sowieso" schrijf je zo.

Pull'tje
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

#20 , 01 mei 2020 14:47

@inazuma

ik kan via incloud online inloggen op mijn iPhone en vind enkele gsm nummers terug,
die heeft hij ook op mijn gsm terug gezet, maar dat is zeker van jaren geleden.

op mijn itunes zie ik een backup van 11/10/18, terwijl ik zeker weet dat ik er tussenin ook gedaan heb,
los daarvan zou ik met deze al iets terug hebben.

ik klik dan op herstellen,
dan vraagt hij een paswoord,

ik weet dat ik in afgelopen 2 jaar zeker die gsm eens heb moeten herstellen en dat ik toen zeker geen paswoord heb moeten ingeven.
Alle mogelijke paswoorden die ik zelf ken, heb ik geprobeerd.

je ziet het eventjes laden en dan krijg ik gewoon de melding
itunes kan de iphone niet herstellen omdat er zich een fout heeft voorgedaan.

Pull'tje
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

#21 , 01 mei 2020 15:00

als ik op mijn online icloud ga kijken zie ik ook dat er een verbinding is met een ander toestel
namelijk MFLT14 staat ook onder iphone

Sirkii
Berichten: 5410

#22 , 02 mei 2020 08:49

Tja, daar je geen 0,99€ wou betalen voor de upgrade van iCloud van 5 naar 50G zit je nu met de gebakken peren. Mocht je iPhone domweg in panne gevallen zijn dan was je ook alles kwijt.

Zoals al geschreven, procederen wordt lastig dus zal je je traantjes moeten drogen.

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#23 , 02 mei 2020 14:21

Tja, daar je geen 0,99€ wou betalen voor de upgrade van iCloud van 5 naar 50G zit je nu met de gebakken peren. Mocht je iPhone domweg in panne gevallen zijn dan was je ook alles kwijt.
Waar slaat dat nu weer op :?:
Is 0,99€/maand
Kleinste iPhone is al groter dan die 50 GB
voor mij zou back-up neerkomen op 10€/maand - heb ik niet nodig voor iets dat ik zelf kan doen ...

Plus je bent nooit zeker van die diensten
Worden afgeschaft of onderbroken volgens de willekeur van een miljardenbedrijf
Mijn .mac account is ooit door de appelboer zélf gewist omdat ze 'm niet leuk vonden ...

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#24 , 02 mei 2020 15:16

als ik op mijn online icloud ga kijken zie ik ook dat er een verbinding is met een ander toestel
namelijk MFLT14 staat ook onder iphone
Exchange server waar je werkgever gebruik van maakt ?
Of iets dat vergelijkbaar werkt (al is dat ding verspreid als een corona-virus ...)

Als je in de link bij stackexchange gaat kijken, zie je dat het niet goed komt zolang die 2 aan elkaar gelinkt blijven ... zelfs na wipe.

Vraag je werkgever dat zijn ICT dienstverlener jouw iPhone loskoppelt van de Exchange (of vergelijkbaar) waar ze 'm aan gelinkt hebben.

Als er van die kant niks gebeurt:
Geen idee of dat van jouw kant uit mogelijk ook lukt als je je iPhone zelf terugzet naar fabrieksinstellingen, totale reset ...
Als 't toch allemaal weg is, kan je proberen ...


Zoek & kopieer / dupliceer in elk geval eerst je back-up via file-system naar ander medium (USB, HD, ...) zodat je daar nog wat kan recupereren indien nodig.
Finder indien op Mac OS, zie eerdere link hoe je dat simpel vindt
Indien windows even googlen waar een iPhone zijn back-up zet

ik klik dan op herstellen,
dan vraagt hij een paswoord,

ik weet dat ik in afgelopen 2 jaar zeker die gsm eens heb moeten herstellen en dat ik toen zeker geen paswoord heb moeten ingeven.
Alle mogelijke paswoorden die ik zelf ken, heb ik geprobeerd.
Apple is de laatste jaren -vaak tot in het absurde- ook meer & meer paswoorden gaan vragen ...

Normaal je paswoord voor de appleID waarmee de backup gemaakt is , toch ?

Pull'tje
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

#25 , 04 mei 2020 15:53

geen idee welke server.
waar kan ik dat zien? kan via deze laptop wel nog in mijn mails...

jammer genoeg is het niet het passwoord van het appleID, dat is het rare eraan.
hij geeft ook geen specifieke foutmelding, dus kan best zijn dat de code wel correct is.
Hij wil simpelweg de backup niet erop zetten.

Terug naar “Privacy-bescherming”