Website scannen ‘hacken’

JoshBE
Topic Starter
Berichten: 10

Website scannen ‘hacken’

#1 , 05 okt 2019 19:03

Hallo!
Ik heb een probleem,
Ik ken niets van hacken maar ik heb wel interesse om meer te leren over ‘ethical hacking’
Nu heb ik een Linux script gedownload genaamd Lazy Script, zoals eerder vermeld heb ik niets van ervaring en tests ik de dingen op mijn eigen gerief om zo meer te leren hoe alles in zijn werk gaat en hoe veilig alles is etc etc,
Nu heb ik een optie gebruikt en deze is genaamd Red Hawk die deze functie’s heeft : Server detection, Cloudflare detector, robots scanner, CMS Detector,
Whois, GEO-IP Scan, NMAP Port Scan, DNS Lookup, SubNet Calculator, Subdomain Finder, Reverse IP Scanner,
CMS detection For Sites On the same server. Parameter Finder, Error based SQLi Detector, Crawler :
Basic Crawler {69}
[ – ] Admin scanner
[ – ] Backups Finder
[ – ] Misc. Crawler.
Nu heb ik dit getest op een website en ik dacht dat dit legaal was om te bekijken omdat ik ook niet probeer in te breken op een site maar enkel wou bij leren hoe alles in elkaar zit etc etc.
Nu omdat ik geen intentie heb om criminele dingen te doen heb ik ook geen proxy gebruikt.
Nu las ik dat dit toch illegaal is ( het is erg vaag ) maar dat recon niet illegaal is.
Kunnen jullie mij helpen met wat voor risico hier boven mijn hoofd hangt?
Ik ben extreem bang om een gerechtelijke straf te krijgen omdat ik zo dom ben geweest om mij niet beter in te lezen.
Ik ben direct gestopt met dit te doen en ben aan het kijken om een echte cursus te volgen om geen zo’n dingen meer mee te maken.
Alvast Bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JoshBE
Topic Starter
Berichten: 10

#2 , 05 okt 2019 19:41

Mijn excuses, ik heb een andere versie staan en dit zijn de scan’s in deze versie :
Basic Scan :
.Site Title NEW
.IP Address
.Web Server Detection IMPROVED
.CMS Detection
.Cloudflare Detection
.robots.txt Scanner
Whois Lookup IMPROVED.
Geo-IP Lookup.
Grab Banners IMPROVED.
DNS Lookup.
Subnet Calculator.
Nmap Port Scan.
Sub-Domain Scanner IMPROVED
.Sub Domain
.IP Address
Reverse IP Lookup & CMS Detection IMPROVED :
.Hostname
.IP Address
.CMS
Error Based SQLi Scanner.
Bloggers View NEW :
.HTTP Response Code
.Site Title
.Alexa Ranking
.Domain Authority
.Page Authority
.Social Links Extractor
.Link Grabber
WordPress Scan NEW :
.Sensitive Files Crawling
.Version Detection
.Version Vulnerability Scanner
Crawler.
MX Lookup NEW.

Dit is uit de read me van het programma.
Alvast bedankt

Franciscus
Berichten: 38592

#3 , 05 okt 2019 21:17

Misschien uw vraag eens stellen op een computersite?
Strafbaar zie strafwetboek
Art. 547-550
TITEL IXbis. - Misdrijven tegen de vertrouwelijkheid, integriteit en beschikbaarheid van informaticasystemen en van de gegevens die door middel daarvan worden opgeslagen, verwerkt of overgedragen. <ingevoegd bij W 2000-11-28/34, art. 6; Inwerkingtreding : 13-02-2001>
Om over andere wetgevingen nog niet te spreken.

Reclame

Terug naar “Privacy-bescherming”