Geen reclame sticker

LiesbethDM
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Geen reclame sticker

#1 , 30 jul 2019 23:48

Hoi,

Misschien een stomme vraag maar ik erger me verschrikkelijk dus ik zoek een oplossing:

Ik woon in een appartementsgebouw en heb sinds kort een anti reclame sticker. Nu die sticker verdwijnt telkens. Gewoon weg. Afgetrokken. Ik plak een nieuwe en hop.. de volgende ochtend is hij ook weer weg... al 24 stickers geplakt ondertussen :(

Ik vermoed niet dat de postbode ofzo dat doet. Ik denk dat het een medebewoner is want op andere bussen blijft die sticker gewoon plakken.

Maar in een gebouw van 8 verdiepingen en 4 appartementen per verdiep is het zoeken naar de dader nogal moeilijk.

Ik woon hier nog niet lang en ken ook mijn buren niet. Ik ben altijd gaan werken en weinig thuis dus ik heb ze denk ik ook niks misdaan om zulke pesterijen te verdienen...

Wat kan ik doen? Is het wettelijk verboden die sticker te verwijderen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38583

#2 , 30 jul 2019 23:50

Is er een huisbewaarder / syndicus ?
Heeft iedereen dezelfde soort sticker en u niet?

LiesbethDM
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 31 jul 2019 08:57

Ja er is een syndicus maar dat is een groot kantoor en die zit niet in het gebouw zelf. Ze hebben geen regels tegen zo’n sticker en ook geen idee wie dit doet. Mijn sticker komt vanop de gemeente en is dezelfde als die andere stickers

Reclame

mava105
Berichten: 22255
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 31 jul 2019 09:22

Wat is het gevolg van geen sticker meer te hangen? Iets meer reclame in de bus. Laat dat een paar weken toe en hang dan nog eens een sticker.

Oude Belg
Berichten: 3192

#5 , 31 jul 2019 09:31

Ik heb een plaatje laten graveren en dit met montagekit op de bus gekleefd. "Geen reclame, geen huis-aan-huisbladen". Knalrood. Scheelt per maand toch weer een boompje, en wat diesel voor de ophaling.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

LeenW
Berichten: 12818

#6 , 31 jul 2019 09:51

Misschien een medebewoner die niet wil dat hij per ongeluk ook geen reclame meer krijgt?

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#7 , 31 jul 2019 10:46

Ik heb een plaatje laten graveren en dit met montagekit op de bus gekleefd. "Geen reclame, geen huis-aan-huisbladen". Knalrood. Scheelt per maand toch weer een boompje, en wat diesel voor de ophaling.
Is een goed idee; hou ik hier in het achterhoofd.
Maar wil niet zeggen dat iedereen van ieders eigendom moet blijven en het een beetje op pesten lijkt.

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#8 , 31 jul 2019 11:02

Je zal wel bedoelen, maar wil niet zeggen dat iedereen NIET van ieders eigendom moet blijven.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#9 , 31 jul 2019 11:14

Je zal wel bedoelen, maar wil niet zeggen dat iedereen NIET van ieders eigendom moet blijven.
Marcus : ik gebruikte pesten, omdat TS schrijft reeds 24 stickers geplakt. Is dus verre van occasioneel.

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#10 , 31 jul 2019 12:05

Je zal wel bedoelen, maar wil niet zeggen dat iedereen NIET van ieders eigendom moet blijven.
Marcus : ik gebruikte pesten, omdat TS schrijft reeds 24 stickers geplakt. Is dus verre van occasioneel.
Laat het duidelijk zijn : iedereen moet van ieders eigendom afblijven en zeker brievenbussen ( gezien de wet op het postgeheim ).
Private eigendom is heilig en daar blijf je af.
Maar pesten is bedoeld op de 24 stickers die bij TS er reeds zijn verwijderd.

Alfred J
Berichten: 190

#11 , 31 jul 2019 12:09

Laat het duidelijk zijn : iedereen moet van ieders eigendom afblijven en zeker brievenbussen ( gezien de wet op het postgeheim ).
Briefgeheim is niet van toepassing.

Verder bedoelt Marcus dat je je zin nog eens moet nalezen, je schrijft dat niet iedereen van andermans eigendom moet afblijven terwijl je hoogstwaarschijnlijk het omgekeerde bedoeld.

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#12 , 31 jul 2019 12:19

Laat het duidelijk zijn : iedereen moet van ieders eigendom afblijven en zeker brievenbussen ( gezien de wet op het postgeheim ).
Briefgeheim is niet van toepassing.

Verder bedoelt Marcus dat je je zin nog eens moet nalezen, je schrijft dat niet iedereen van andermans eigendom moet afblijven terwijl je hoogstwaarschijnlijk het omgekeerde bedoeld.
Inderdaad het woordje NIET kan verwarring brengen en dient geschrapt. Excuses.

En met briefgeheim bedoel ik dat het niet respecteren van iemands brievenbus ( waar de sticker toch zal opplakken ) en nog in veel gevallen ( zoals ook bij ons ) in appartementsblokken niet met een sleutel afgesloten zijn, snel ook aanleiding geeft tot inkijk ... spreek nog niet van openen maar van kijken van wie briefwisseling komt. Dus afblijven van ieders privatief is de boodschap en geeft ook geen aanleiding tot gissingen.

LiesbethDM
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#13 , 31 jul 2019 21:45

Tja aan de brieven kunnen ze niet.. de bus heeft een sleutelslot. Ik heb al eens geprobeerd geen sticker te plakken voor een tijdje (ik was 2 weken op reis). Die persoon was toen vast even opgelucht dat er niet elke ochtend een nieiwe hing.

Die reclame op zich is ook mijn probleem niet (hoewel ik ze echt niet wil! Het scheelt inderdaad een boompje en wat diesel) maar het gaat mij meer om het principe van de pesterij en het feit dat men van mijn eigendom moet afblijven :(

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#14 , 01 aug 2019 08:46

Tja aan de brieven kunnen ze niet.. de bus heeft een sleutelslot. Ik heb al eens geprobeerd geen sticker te plakken voor een tijdje (ik was 2 weken op reis). Die persoon was toen vast even opgelucht dat er niet elke ochtend een nieiwe hing.

Die reclame op zich is ook mijn probleem niet (hoewel ik ze echt niet wil! Het scheelt inderdaad een boompje en wat diesel) maar het gaat mij meer om het principe van de pesterij en het feit dat men van mijn eigendom moet afblijven :(

De laatste paragraaf kan ik volledig onderschrijven ( zie ook mijn reactie hierboven ). Enige ingreep kan enkel bij het op heterdaad betrappen en de persoon terechtwijzen.

lukasi
Berichten: 1139

#15 , 01 aug 2019 09:46

Onder de sticker ' geen reclame' nog een sticker plakken
' u bent gefilmd ' ?

Terug naar “Privacy-bescherming”