Bewakingsagenten Kinepolis

Rundsted
Topic Starter
Berichten: 23
Juridisch actief: Nee

Bewakingsagenten Kinepolis

#1 , 13 jul 2019 17:35

In de Kinepolis van Hasselt, voorbij de ticketcontrole staan bewakingsagenten die de inhoud van tassen controleren.
Sinds de aanslagen in Zaventem en Brussel heb ik bewakingsagenten zien staan.
Hoe ver gaan hun bevoegdheden?
Zo werd ik eens berispt omdat ik versnaperingen en drank van buiten het complex binnengebracht heb.
Ik dacht dat het enkel voor wapenbezit was?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12828

#2 , 13 jul 2019 17:48

Zij mogen ook op inbreuken tegen het huishoudelijk reglement controleren. In een café breng je toch ook niet je eigen drank mee?

Issued
Berichten: 1227

#3 , 15 jul 2019 16:26

Ter info: u mag weigeren uw tas te laten zien en dan mogen zij u de toegang weigeren.
Ze mogen eigenlijk alles controleren zolang je ermee instemt. Als je niet instemt, kom je er niet in.

Reclame

Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

#4 , 29 jul 2019 10:31

wat dan met mensen die om gezondheidsreden wel iets moeten meebrengen van buiten zulke cinemacomplexen?

heb zelf maagverkleining ondergaan eind november wat resulteert in een meer gezond eet patroon

er is niks gezond te verkrijgen qua voeding/snacks, water en cola zero niet meegerekend . . .

eylis
Berichten: 8840

#5 , 29 jul 2019 11:11

@drone: met een maagverkleining denk ik nu niet dat je tijdens een film van pakweg 2 uur persé moèt eten tijdens de voorstelling. Dat mag in een theater per slot van rekening niet eens. Diabetici die regelmatig een kleine koolhydraatrijk tussendoortje moeten innemen, kunnen dat in een cinemazaal wel met wat daar verkocht wordt. Voor andere aandoeningen, neem je gewoon je doktersattest mee om aan te tonen dat dit bij je medicatie hoort. Trouwens als jij brociloroosjes mee wil nemen, gaan ze dat niet tegenhouden. Precies omdat dit daar niet verkocht wordt en je blijkbaar toch geen andere versnaperingen zou aankopen. Als je echt twijfelt of het lukt, steek je ze in een ondoorzichtig zakje. Regel is dat bewakingsagenten in je zak mogen kijken, maar er met hun handen niet in mogen tasten. Je moet zelf de tas openhouden.

Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

#6 , 29 jul 2019 16:11

@drone: met een maagverkleining denk ik nu niet dat je tijdens een film van pakweg 2 uur persé moèt eten tijdens de voorstelling. Dat mag in een theater per slot van rekening niet eens. Diabetici die regelmatig een kleine koolhydraatrijk tussendoortje moeten innemen, kunnen dat in een cinemazaal wel met wat daar verkocht wordt. Voor andere aandoeningen, neem je gewoon je doktersattest mee om aan te tonen dat dit bij je medicatie hoort. Trouwens als jij brociloroosjes mee wil nemen, gaan ze dat niet tegenhouden. Precies omdat dit daar niet verkocht wordt en je blijkbaar toch geen andere versnaperingen zou aankopen. Als je echt twijfelt of het lukt, steek je ze in een ondoorzichtig zakje. Regel is dat bewakingsagenten in je zak mogen kijken, maar er met hun handen niet in mogen tasten. Je moet zelf de tas openhouden.
met het (extreem) warme weer van afgelopen dagen is het bij mij toch raadzaam geweest om elke 1,5u iets te eten en drinken door het vochtverlies (zweten) en het bijhorende verlies van mineralen en zouten.

ik zal niet doodvallen van wat chips of snoep, maar de kans bestaat dat ik daar het zogenaamde dumpingsyndroom van krijg, waardoor ik mij een half uur tot een uur ongemakkelijk van kan gaan voelen, ook niet echt leuk als ge naar een film gaat kijken :(

Floes
Berichten: 115

#7 , 30 jul 2019 07:13

Dan kies je toch voor je eigen gezondheid+heb je respect voor het intern reglement=ga je niet naar de film als het zo heet is? Ik vind het een beetje op alle slakken zout leggen.

Ik ga trouwens heel regelmatig daar en heb één keer sinds de aanslagen controle gehad. En dat was in de week daaropvolgend. Verder nooit meer. En heb wel altijd een tas bij.

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#8 , 30 jul 2019 07:24

Mooie uitdrukking Floes, op alle slakken zout leggen. Had er nog nooit van gehoord. Is inderdaad hier een zeer mooie toepassing van.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

#9 , 30 jul 2019 17:35

Dan kies je toch voor je eigen gezondheid+heb je respect voor het intern reglement=ga je niet naar de film als het zo heet is? Ik vind het een beetje op alle slakken zout leggen.

Ik ga trouwens heel regelmatig daar en heb één keer sinds de aanslagen controle gehad. En dat was in de week daaropvolgend. Verder nooit meer. En heb wel altijd een tas bij.
ik heb respect voor mijn gezondheid, daarom dat ik de maagverkleining heb laten doen :)

maar dat zou geen reden mogen zijn om zelfs bij (extreem) warm weer naar de cinema te mogen gaan, niet alleen hebben ze daar airco, ik zie ook graag films op het witte doek :mrgreen:

voor mij is "uitgaan" naar de cinema gaan en niet men eigen (stront)zat gaan zuipen op café etc . . .

het valt mij alleen sinds men operatie iets te veel op dat er geen "gezonde" alternatieve zijn (buiten water/cola zero) voor mensen die wegens gegronde (medische) reden geen dingen mogen eten die vol suiker/vetten/zouten/ . . . zitten zonder dat ge het zelf zou meebrengen.

hier bij ons in st-niklaas zijn er zelfs geen bewakingsagenten en der kenne ze menne kop wel al, maar hier is ook niks gezond van alternatief om te "snoepen" :oops:

Terug naar “Privacy-bescherming”