Schending van de privacy ?

Caro-line
Topic Starter
Berichten: 16
Juridisch actief: Nee

Schending van de privacy ?

#1 , 13 mei 2019 23:00

Hallo,

Ik heb ontdekt dat mijn ex partner een gesprek heeft opgenomen tussen ons zonder mijn medeweten. En dat zal niet bij een gesprek zijn gebleven hem kennende.
Op het moment van opname waren wij reeds uit elkaar.
Ik heb het gesprek doordat hij zijn computer eens had laten openstaan en ik deze opname tussen zijn mails zag staan.

Sinds we uit elkaar zijn blijft hij mij lastig vallen met meldingen te doen bij de politie die belachelijk en kinderachtig zijn telkens zonder bewijsmateriaal want dat is er gewoonweg niet als m'n niets verkeerd doet. Ik ben zijn machtspelletjes beu. Ik kan hem nekken doordat hij bijvoorbeeld verbouwd zonder bouwvergunning, heimelijke opname van gesprek. Ik wil dat hij stopt met mij lastig te vallen en verder gaat met zijn leven en z'n tijd en energie steekr in zijn nieuwe partner die nu nog al z'n narcistische buien zal proberen te begrijpen.

Wat doe ik met deze Pippo ? Kan ik klacht neerleggen voor schending op de privacy ? En zo ja wat zijn de gevolgen dan ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38583

#2 , 13 mei 2019 23:07

Als hij deelnam aan het gesprek mag dat.
Rechter beslist.

Caro-line
Topic Starter
Berichten: 16
Juridisch actief: Nee

#3 , 13 mei 2019 23:20

Ergens wil ik er allemaal geen energie insteken. Maar ik denk dat hij een duidelijke wake up call nodig heeft om te beseffen dat hij mij moet gerust laten.

Reclame

Caro-line
Topic Starter
Berichten: 16
Juridisch actief: Nee

#4 , 13 mei 2019 23:21

Het was een gesprek tussen ons beiden. Opgenomen met zijn gsm.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 14 mei 2019 09:09

Het was een gesprek tussen ons beiden. Opgenomen met zijn gsm.
Dit mag hij, en dit is geen schending van je privacy, want jullie waren alleen
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

B.Debuck
Berichten: 335
Juridisch actief: Nee

#6 , 14 mei 2019 11:52

Het ongewenst neuzen in zijn mailbox om dit te vinden is in tegenstelling tot uw klacht wel schending van de privacy...

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#7 , 14 mei 2019 11:58

Ik draai de volgorde even om ...
Ik heb het gesprek doordat hij zijn computer eens had laten openstaan en ik deze opname tussen zijn mails zag staan.
U bent dus zonder toelating in andermans computersysteem gaan kijken ...
U beseft dat dit strafbare feiten zijn :?:
Dat u met die informatie niets kan doen, omdat ze onrechtmatig (bij een misdrijf) verkregen is :?:

Ik heb ontdekt dat mijn ex partner een gesprek heeft opgenomen tussen ons zonder mijn medeweten.
Op het moment van opname waren wij reeds uit elkaar.
Sinds we uit elkaar zijn blijft hij mij lastig vallen
Jullie zijn uit elkaar, hij moet u niet meer lastig vallen ... maar je komt en kan er wel nog in zijn computer snuffelen :?:
Bizarre combinatie.

Als je er niks meer mee te maken wil hebben, verbreek dan ook alle contact ...

Franciscus
Berichten: 38583

#8 , 14 mei 2019 14:12

Het blijven lastig vallen ( ongeacht de wijze) kan wel aanzien worden als belaging.
Strafwetboek
Art. 442/1. [1 § 1. Met gevangenisstraf van acht dagen tot een maand en met geldboete van zesentwintig euro tot honderd euro of met een van die straffen alleen wordt gestraft hij die, zonder een bevel van de overheid hetzij zonder toestemming van een houder van een titel die of een recht dat toegang verschaft tot de betrokken plaats of gebruik van of verblijf in het betrokken goed toestaat en buiten de gevallen waarin de wet het toelaat, op eender welke manier andermans niet bewoonde huis, appartement, kamer of verblijf, of de aanhorigheden ervan of enige andere niet bewoonde ruimte of andermans roerend goed dat al dan niet als verblijf kan dienen, hetzij binnendringt, hetzij bezet, hetzij erin verblijft zonder zelf houder te zijn van voormelde titel of recht.
§ 2. Met gevangenisstraf van acht dagen tot een jaar en met geldboete van zesentwintig euro tot tweehonderd euro of met een van die straffen alleen wordt gestraft hij die binnen de vastgestelde termijn geen gevolg geeft aan het bevel tot ontruiming bedoeld in artikel 12, § 1, van de wet van 18 oktober 2017 betreffende het onrechtmatig binnendringen in, bezetten van of verblijven in andermans goed of aan de uithuiszetting bedoeld in artikel 1344decies van Gerechtelijk Wetboek.
§ 3. Het in paragraaf 1 bedoelde misdrijf kan alleen worden vervolgd op klacht van een persoon die houder is van een titel of een recht op het betrokken goed.]1
----------

Didymus
Berichten: 2061

#9 , 14 mei 2019 14:32

Dat u met die informatie niets kan doen, omdat ze onrechtmatig (bij een misdrijf) verkregen is :?:
Dit is achterhaald; volgens de Antigoonleer kan een rechter autonoom beslissen om bewijs toch toe laten zelfs als het onrechtmatig verkregen is. Zie bijvoorbeeld SwissLeaks waar men op basis van gestolen data de fiscus toch processen voert.
"sowieso" schrijf je zo.

Caro-line
Topic Starter
Berichten: 16
Juridisch actief: Nee

#10 , 14 mei 2019 15:13

Zijn computer stond open, ik heb niet ingebroken in zijn computer. Op het moment van zijn opname waren we al uit elkaar. Hij laat mij niet los en doet melding na melding voor domme dingen zonder bewijzen. Maar de politie is verplicht van er een verklaring van pot e nemen en mij telkens te verhoren daarvoor.

B.Debuck
Berichten: 335
Juridisch actief: Nee

#11 , 14 mei 2019 17:03

Volg de goede raad van Franciscus in dit geval en ga aangifte doen van belaging.

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#12 , 15 mei 2019 16:51

Zijn computer stond open, ik heb niet ingebroken in zijn computer.
Dat die computer open staat, maakt niet uit.

Zelfs al beslist een rechter wat te doen met een opgenomen gesprek -wat dus niet strafbaar is- dat verandert niets aan het feit dat u in een computersysteem zat te neuzen waarin u niets te zoeken had ...

Dus zelfs nadat je al uit elkaar was, ben je toch nog langs geweest bij de persoon waarvan je stelt dat die jou belaagt, en heb je in zijn computer kunnen zitten neuzen ...

Hier rammelt duidelijk iets :!:

Caro-line
Topic Starter
Berichten: 16
Juridisch actief: Nee

#13 , 15 mei 2019 21:13

Euhhh neen. Wij woonden nog samen, waren wel al uit elkaar toen hij de opnames heeft gedaan.
Hij had ook niets te zoeken door het opnemen van privé gesprekken onder ons toch ?

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#14 , 15 mei 2019 22:41

Hij had ook niets te zoeken door het opnemen van privé gesprekken onder ons toch ?
Dat mag hij

Terug naar “Privacy-bescherming”