Nummerplaat zichtbaar in krantenartikel moord

Oude Belg
Berichten: 3192

Re: Nummerplaat zichtbaar in krantenartikel moord

#16 , 30 mar 2019 16:48

We zijn nu in 2019. Er zijn heel wat zwaardere bedreigingen voor je privacy dan een voor iedereen zichtbare maar onbruikbare nummerplaat. Programma's voor gezichtsherkenning bv zijn overal te koop.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Didymus
Berichten: 2061

#17 , 30 mar 2019 17:25

Een foto is geen verwerking van gegevens.
*zucht*

De foto bevat persoonsgegevens en wordt gepubliceerd. Dit valt volkomen onder de GDPR, ongeacht de bochten waarin je je hier probeert te wringen. Vraag het desnoods aan de GBA zelf als je mij niet gelooft; ik ben zeker van mijn stuk.
Er zijn heel wat zwaardere bedreigingen voor je privacy dan een voor iedereen zichtbare maar onbruikbare nummerplaat.
Maar dit is een juridisch forum waar we bezoekers juridisch onderbouwde antwoorden proberen te geven. Als iemand dit een aantasting vindt van zijn privacy en dat wordt met juridische argumenten bevestigd, dan horen we dat te respecteren.
"sowieso" schrijf je zo.

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#18 , 30 mar 2019 17:59

De naam van de eigenaar van de nummerplaat wordt niet gepubliceerd.
Net zomin als de naam van de bewoners/eigenaars van de huizen waarvan de huisnummers evenzeer zichtbaar
zijn op de foto's.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Reclame

Didymus
Berichten: 2061

#19 , 30 mar 2019 18:04

Er is indirecte identificatie van een natuurlijk persoon mogelijk, dat volstaat.

Ik heb geciteerd uit de verordening. Als jij dat wil blijven negeren is dat jouw probleem.
"sowieso" schrijf je zo.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#20 , 02 apr 2019 14:44

Maar er zijn pas enkele personen die aan die persoonsgegevens kunnen .
De gewone sterveling kan deze niet raad plegen .
Maakt niet uit ...

Politie heeft uiteraard toelating die gegevens te verwerken, binnen de noodzaak van hun job.

De naam van de eigenaar van de nummerplaat wordt niet gepubliceerd.
En dat maakt evenmin wat uit.

De foto plaatst de persoon waaraan deze gegevens verbonden zijn, op een welbepaald moment op een welbepaalde plaats.

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#21 , 02 apr 2019 15:06

"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#22 , 02 apr 2019 17:39

Met toelating, en nummerplaten zijn onherkenbaar


Mensen die hoopten die beelden te kunnen gebruiken zijn er al vaak aan geweest voor de moeite ...

Terug naar “Privacy-bescherming”