Gefilmd zonder toestemming

EVinck
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Gefilmd zonder toestemming

#1 , 06 mar 2019 14:38

Hallo,

Graag had ik wat meer informatie ontvangen.

Ik werk bij een internationaal bedrijvencenter dat flexibele werkplekken aanbiedt.
Nu heb ik vernomen dat één van de potentiële klanten een "mystery tour" was die heel het gesprek gefilmd heeft zonder mijn medeweten.
Nadien is dit gesprek uitgetypt geweest en aan een van mijn verantwoordelijken bezorgd samen met het filmpje.

Is dit iets dat volgens de privacywetgeving mag?
Persoonlijk voel ik mij hier absoluut niet goed bij dat men mij zonder mijn medeweten/toestemming heeft gefilmd tijdens het werk.

Alvast bedankt voor de feedback!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
WizardGandalf
Berichten: 358
Juridisch actief: Ja

#2 , 06 mar 2019 14:48

Tenzij een CAO of het door u goedgekeurde arbeidsreglement dit toestaat, mag men u niet zomaar filmen op het werk.

Maar iets zegt me dat dit soort van "controle" mogelijk wel beschreven staat in uw arbeidsreglement (of een CAO). Lees dit er dus eerst even op na om te kijken of daarover iets terug te vinden is.
注意してください フォーラムの情報は信頼できません
------ Wizard Gandalf ------
注意してください フォーラムの情報は信頼できません

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 06 mar 2019 16:02

En ergst van al is waarschijnlijk dat je u niet vooraf hebt kunnen fatsoeneren :lol:

Reclame

Terug naar “Privacy-bescherming”