gsm filmen in eigen appartementsgebouw bij ruzie

citymember
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

gsm filmen in eigen appartementsgebouw bij ruzie

#1 , 04 jan 2023 15:08

Ik heb zopas 2 situaties gehad waarbij het door een burenruzie tot escalatie komt in de gang met familieleden van de buur, aangezien ik me niet veilig voelde en er ook een aanraking was naar mij toe (jaszak gegrepen), begon ik te filmen.
Nu zegt politie dat dit niet mag ? Op mijn verdieping voor mijn deur en in de lift mag ik niet filmen als iemand mij aanvalt ? zelfs niet als het onder het hoofd is bv ?

Dan beneden in de inkomhal zelfde situatie, maar daar hangt een camera van het gebouw, ik filmde wel zelf ook aangezien ik teken wou geven mij niet aanvallen, maar ik moest langs de deur waar die familie stond, en man zat mij uit te schelden, ook daar vooral onder hoofd gefilmd, maar dat mag ook niet zegt politie ? en beelden camera kunnen alleen opgevraagd worden bij een interventie, niet dagen later op afspraak ?

je kan je gewoon niet beschermen in je eigen huis ? weet iemand de regels.
(en opnemen geluid mag dat dan wel hier?)-
Laatst gewijzigd door citymember op 04 jan 2023 15:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
citymember
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#2 , 04 jan 2023 15:12

oei, ik zie allemaal onbeantwoorde berichten, werkt dit forum nog ? gr

LeenW
Berichten: 12770

#3 , 04 jan 2023 15:33

U mag vrij filmen in uw eigen appartement, niet in de gemene gangen. "Uw eigen huis" begint slechts voorbij de voordeur van uw appartement.

Reclame

Drone
Berichten: 3020
Locatie: st-niklaas

#4 , 04 jan 2023 19:04

voor zover ik weet mag men filmen, het openbaar maken van die beelden is dan weer iets anders . . .

eylis
Berichten: 8825

#5 , 04 jan 2023 19:26

U mag zeker audio-opnames maken in de gemeenschappelijke gang.
Wat het filmen betreft in gemeenschappelijke delen: dat mag niet omdat je de eigendom van anderen in beeld brengt. Als je de persoon zou filmen (close) zonder dat de omgeving scherp (en dus niet herkenbaar) is, denk ik dat je dit mag. De beelden mag je niet publiceren, maar dus wel tonen aan de politie als je klacht neerlegt.

Franciscus
Berichten: 38479

#6 , 04 jan 2023 20:07

Is die gang door 'iedereen' bereikbaar?

Terug naar “Privacy-bescherming”