Informatie vragen over iemand die eventueel opgepakt is

sisi
Topic Starter
Berichten: 10

Informatie vragen over iemand die eventueel opgepakt is

#1 , 12 nov 2009 13:40

Kan men achterhalen of een kennis al dan niet opgepakt is of eventueel opgesloten is, als er geen andere mogelijke contactpersonen (famillie, vrienden) gekend zijn
Zo ja, wie (of welke instantie) moet je daarvoor contacteren?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sisi
Topic Starter
Berichten: 10

#2 , 12 nov 2009 18:21

alé raar dat niemand kan antwoorden, terwijl er bij andere complexe vragen wel geantwoord wordt :roll:

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#3 , 12 nov 2009 18:39

Als het om een onrustwekkende verdwijning gaat kunt u de politie vragen de persoon op te sporen. Maar zelfs als de politie de persoon gevonden heeft is er geen verplichting om u in te lichten over zijn verblijfplaats.

Reclame

sisi
Topic Starter
Berichten: 10

#4 , 12 nov 2009 23:37

Als het om een onrustwekkende verdwijning gaat kunt u de politie vragen de persoon op te sporen. Maar zelfs als de politie de persoon gevonden heeft is er geen verplichting om u in te lichten over zijn verblijfplaats.
het is inderdaad een onrustwekkende verdwijning, maar ik vrees voor 60% dat hij vast zit, ik heb gwn schrik dat ik mijn eigen mss in de problemen breng?

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#5 , 12 nov 2009 23:49

Als je niks hebt misdaan dan is er geen gevaar voor problemen.

sisi
Topic Starter
Berichten: 10

#6 , 13 nov 2009 21:37

Als je niks hebt misdaan dan is er geen gevaar voor problemen.
ik bedoel dan dat ik geen aangifte of een onderzoek wil starten, dat is voor niks nodig...

Franciscus
Berichten: 38739

#7 , 16 nov 2009 19:22

Noch de gemeente ( dienst bevolking) noch de politie zullen en kunnen u antwoorden.
de wet op de privacy verbiedt nl deze info aan 3den te geven.
de wet op de politie zegt dat men gehouden is tot beroepsgeheim.

Een vraag bij de politie - dat u x lang niet meer gezien hebt en dat zijn appartement dicht is vb zal wel leiden tot een nazicht - zeg al zelf dat hij mogelijk in de gevangenis zit.
Bij nazicht zullen ze enkel zeggen dat zij niets mogen zeggen.
Maar gezien men geen PV zal opstellen weet u dat het niet onrustwekkend is.

U kan altijd eens langs een justitiehuis in uw arrondissement gaan en daar vragen of u een brief kan sturen naar een gevangenis met vraag die A- door te sturen gezien u niet weet waar hij zit.
Indien betrokkene dan met u contact wil opnemen ( als hij niet op secreet staat) kan hij dat doen.

U gaat u helemaal niet in de problemen helpen gewoon vragen kan nooit kwaad.
Als de politieinspecteur u kent en uw relatie vb weet is men soms wel iets loslippiger.

Terug naar “Privacy-bescherming”