werkgever snuistert op je pc

didriek
Topic Starter
Berichten: 5

werkgever snuistert op je pc

#1 , 13 okt 2009 13:11

situatieschets:

Ik werk als externe consultant in een bedrijf.
Samen met een interne persoon (mijn manager) vormen wij een afdeling (team)

Ik heb meerdere jaren ervaring als consultant maar mijn manager, nieuw in zijn functie heeft niet de achtergrond naar zijn functie inhoud.
Met andere woorden, ik vind deze persoon onbekwaam en het valt moeilijk samen te werken...
Hij kan mij niet zeggen wat te doen, blokkeert mijn werk door zijn gebrek aan kennis maar wil niet leren of luisteren naar mij (aanvaardt niks van een jonger persoon).
Zoals je kan voorstellen zit de situatie er op en heeft hij me geïsoleerd, ik sta niet meer op copy van mails of ben nog welkom op meetings....
En nog veeeel meer te vertellen maar daar gaat het niet om.

Want dit is blijkbaar niet alles:
* Op zoek naar papieren op zijn buro heb ik een geprinte privé mail van mezelf zien liggen tussen een vriend en mij.
* Mijn eigen baas van het consultant kantoor weet mij ook te vertellen dat mn interne manager op de hoogte is van sites die ik bezoek...?
* ik schuif achter mijn computer en de weergave van mijn inbox is gewijzigd, alsof iemand aan het zoeken geweest is en internet explorer staat open met de history geexpandeerd weergegeven...

Als ik er niet ben, en mn pc logt niet uit zit mijn manager dus te snuisteren in alles wat ik doe...
Ik denk vooral uit wantrouwen en pure frustratie?
Hij kijkt welke sites ik bezoek, leest mijn privé mails, print deze zelfs uit.
Ik weet van niks... wat kan ik doen

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor
Berichten: 10360

#2 , 15 okt 2009 14:34

Zie 26 APRIL 2002. - Collectieve arbeidsovereenkomst nr. 81 van 26 april 2002, gesloten in de Nationale Arbeidsraad, tot bescherming van de persoonlijke levenssfeer van de werknemers ten opzichte van de controle op de elektronische on-linecommunicatiegegevens.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

Terug naar “Privacy-bescherming”