Chat Agreement

Fore
Topic Starter
Berichten: 1298

Chat Agreement

#1 , 13 okt 2009 13:57

Ik speel het computerspel World of Warcraft (wow). Maar nu moet ik me Warcraft account veranderen naar een Battle.net account, of ik kan niet meer inloggen op het spel vanaf 12 november.

Maar als ik dus zo een account wil aanmaken, moet ik akkoord gaan met een "Chat Agreement":
In order to provide the Battle.net Service, Blizzard must be entitled to access, monitor and/or review text chat, including private, or "whisper" chat, in the event of complaints from other users or violations of the law. By clicking the check box below, you agree that Blizzard (or one of Blizzard’s affiliates) has the right to monitor and review personal messages you send or receive on the Battle.net Service, or through any game that is playable through the Battle.net Service, to investigate potential violations of the law, the Battle.net Terms of Use, or the Terms of Use agreement specific to any game playable on the Battle.net Service. Blizzard will not use the information for any reason other than pursuing such violations.

Dus ik geef hen het recht om alles wat ik zeg, nagelezen kan worden..
nu vraag ik me af of dit legaal is?


vriendelijke groeten Fore

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3040
Locatie: st-niklaas

#2 , 13 okt 2009 18:16

theoretisch gezien moet het in 1 van de 3 landstalen van belgie zijn, in u geval moet er dus zeker een nederlandstalige versie zijn, elk spel dat in de winkel ligt voldoet ( of het zou toch moeten ) hier zeker aan.

Zoniet zou u , indien er zich een probleem voordoet ( klachten tegen u ) en er worden u sancties opgelegd, zich er op kunnen baseren dat de "overeenskomst" die u gesloten heeft in een taal is die u "niet " machtig bent en bijgevolg geen enkele waarde heeft.

Whisper boodschappen, alias PM of private boodschappen, zijn in theorie alleen te raadplegen in echt extreme gevallen, anders verliezen zij elke betekenis van "privaat" en word het dus schending van de privacy.

mijn mening maar, de experts hier zullen u verder kunnen helpen met de details :)


een mede (doch geen WoW'er ) gamer 8)



ps: om simpel voorbeeld te geven, Bij Tactical Ops: assault on terror word tegenwoordig op 95% van de servers een 3e partij anti cheat-log tool gebruikt en de bijhordende "global ban list".

NERGENS sluit de gebruiker een overeenkomst af, programma word automatisch gedownload bij elke server update ( eigenschape van unreal engine based games ) en de website van de makers is alleen in het pools ...

Fore
Topic Starter
Berichten: 1298

#3 , 13 okt 2009 20:16

Ik vrees wel, moeste me banne en ik hierme afkom, dat ze eens goed lache en verder niks doen :p

Reclame

Drone
Berichten: 3040
Locatie: st-niklaas

#4 , 13 okt 2009 20:34

dan vraagt ge hun dringend, doch beleefd op welk artikel uit de users agreement ze zich baseren om u de toegang te weigeren tot het online gedeelte van WoW.

geven ze geen antwoord of geen gegronde reden => e-cops

Terug naar “Privacy-bescherming”