schending briefgeheim

Njal
Topic Starter
Berichten: 1

schending briefgeheim

#1 , 21 aug 2009 19:22

Ik heb vandaag een brief ontvangen op mijn privé-adres van de Rijksdienst voor Arbeidsvoorziening. Deze brief bleek reeds geopend geweest te zijn en terug dichtgeplakt. Dit is niet de eerste keer dat er zich zo'n incident voordoet bij mij. Dit maal voel ik dit echt aan als een inbreuk op mijn privacy (hoewel het niet geldt als een persoonlijke brief; toch heeft geen ander hier zakens mee). Geldt dit als schending van het briefgeheim en welke maatregelen kan ik treffen? Of sta ik in deze machteloos?
Dat de brief toevallig bij iemand anders is terechtgekomen; lijkt me nogal sterk aangezien het adres volledig correct is.

Iemand met een nuchtere kijk hier op?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Simon Verhoeven
Berichten: 89

#2 , 21 aug 2009 19:25

Elke opening van post die niet aan de opener geadresseerd is telt als een schending van het briefgeheim.
Dus gewoon eens contact opnemen met de politie (en met de post).[/quote]

Franciscus
Berichten: 38739

#3 , 22 aug 2009 10:05

Politie?? ... en wat gaat je bewijzen

Hangt er vanaf natuurlijk : - ofwel staat er op wie hem heeft geopend ofwel niet ==> eerst een de post vragen wat er gebeurd is.

Na hun uitleg en het blijkt niets van he te zijn en de postbode heeft de brief niet per vergissing ergens anders gestoken dan kan je aangifte gaan doen

Reclame

Terug naar “Privacy-bescherming”