privacy

seppe-41
Topic Starter
Berichten: 33

privacy

#1 , 20 okt 2018 09:21

Beste,

ik heb onlangs een bouwaanvraag gedaan voor het verkrijgen van een bouwvergunning aan een huurwoning.
Nu heeft de gemeente online op hun website mijn aanvraag publiek gemaakt met mijn persoonsgegevens, prive adres en het adres van de huurwoning waarvoor ik de vergunning heb voor aangevraagd. Mogen zij dit zomaar en wat kan ik hier aan doen.

Alvast bedankt
Seppe

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22214
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 20 okt 2018 12:19

Dat mag zeker. Normaal zal je ook ter plaatse een grote gele affiche moeten uithangen op een goed leesbare plaats, en ditb gedurende een hele maand. Hierop staan ook al die gegevens.
Hoe wil je anders dat klagers beroep kunnen aantekenen tegen uw aanvraag.

seppe-41
Topic Starter
Berichten: 33

#3 , 20 okt 2018 12:28

Klopt ,maar het is toch niet normaal als ik in google mijn naam ingeef dat ik doorverwezen wordt naar de website vd gemeente en terecht kom op mijn bouwaanvraag en al mijn prive gegevens.

Reclame

denlowie
Berichten: 15922
Juridisch actief: Nee

#4 , 20 okt 2018 12:49

Dit is het probleem van u tegen over google.

Maar daar je bouwvergunning openbaar MOET gemaakt worden, zal je er niet niks kunnen aan doen, hoe kan men iets openbaar maken als ze je gegevens niet mogen publiceren.
En wat is privacy en tot waar reikt dit ?

Als je een blikje bier op straat uit de automaat haalt moet je u ID kaart eerst insteken ! :lol:
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Privacy-bescherming”