tuinschermen

willyboy
Topic Starter
Berichten: 897

tuinschermen

#1 , 09 jun 2018 20:47

Op de scheidingslijn met mijn buurman staat een afsluiting . Lage plaat met gatendraad .' Vanaf zijn huis staat een ondoorzichtbaar tuin scherm van 8 meter waarachter een gazon ligt . Ik wil nu hetzelfde doen voor de rest van de scheidingslijn . Maar daar staan zijn aardappelen . Alles juridisch ok .
Mijn buurman zal zeker door het lint gaan als ik deze werken uitvoer .
Mijn vraag is ...Kan ik van ene of andere dienst een vergunning krijgen (wat niet echt nodig) enkel om zijn gebrul te stoppen in de kiem .

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8836

#2 , 10 jun 2018 11:47

Als ik je post goed begrijp; is er een gemeenschappelijke gatendraad-afsluiting op de perceelsgrens tussen beide tuinen (van jou en je buur). Je hebt al het eerste gedeelte van je tuin verder afgeschermd met tuindoek, bevestigd op de gatendraad. en je wil verder afwerken met tuindoek op de gatendraad; Het lijkt me dat dit mag aan jouw kant van de gemeenschappelijke afsluiting gezien het feit dat er al een groot stuk zo afgewerkt is aan jouw kant. Vraagje: welke rol spelen de aardappelen van de buurman in deze zaak, die staan toch in zijn tuin?

willyboy
Topic Starter
Berichten: 897

#3 , 10 jun 2018 12:17

Het eerste deel van de tuingrens bestaat uit scherm van 8 meter aan zijn kant van de afscheiding . Dit zelfde soort scherm wil ik plaatsen vanaf zijn scherm einde maar dan aan mijn kant . Zijn tuin staat dan achter het scherm . De schaduw hierover zal zijn verzet zijn .
Buurman was aan sproeien tegen aardappelrot . Maar besproeide ook 2 meter over mijn salade . Met dat scherm wil ik zijn sproeistoffen tegen houden .

Reclame

eylis
Berichten: 8836

#4 , 10 jun 2018 13:27

Dan plaats je je (be)scherm(ing) zeker. Door jouw beplanting te besproeien is hij in de fout gegaan. Als hij erg protesteert, ga je best niet in op zijn discussie en geef hem vriendelijk een brief in handen waarin je meldt dat je je gewassen wil beschermen tegen de chemische bestrijdingsmiddelen die hij tot over 2 meter van jouw gewassen sproeit. Dat je uiteraard wil vermijden dat je in de toekomst hiervoor klacht moet neerleggen.Gezien het feit dat dit voorwerp kan uitmaken tot een juridische vervolging en dat je dat hem als goede buur niet toewenst .

willyboy
Topic Starter
Berichten: 897

#5 , 19 jun 2018 16:30

Er is een meldingsplicht van kracht .

willyboy
Topic Starter
Berichten: 897

#6 , 20 jun 2018 13:43

Na bezoek aan stadhuis is van meldingsplicht een vergunningsaanvraag gemaakt . Kost 75 euro en dient 30 dagen uit te hangen . Heeft te maken met verkavelings vergunning van 1967 .Heeft ook nog iets te maken met ouderdom van deze vergunning (15 jaar)

Franciscus
Berichten: 38583

#7 , 20 jun 2018 20:36

En heeft de buur voor zijn 8 meter een vergunning?

willyboy
Topic Starter
Berichten: 897

#8 , 20 jun 2018 22:21

Natuurlijk niet .

Terug naar “Privacy-bescherming”