Er is namelijk een link naar m'n profiel geplaatst op de blog/website door iemand die ik niet kan rieken of zien, hij mij trouwens ook niet

Ik ervaar dat als stalking ..
Bedankt.
De man schrijft op z'n blog:de vraag is wat de context is. Een eenvoudige link kan afhankelijk van de reden, maar kan ook effectief stalking zijn.
Ik begrijp je reactie niet goed maar sta me toe wat meer uitleg te geven:het lijkt me minstens van belang te zijn hoe jij die posts aangepakt hebt.
OK, geen probleem. Ik vroeg het mij maar af, tenslotte is die LM maar iemand die mij viseert enkel en alleen omdat ik een vrijwilliger ben van het wijkcomité en nogal bevriend ben met de voorzitter daarvan die wél politieker geworden is en LM niet.ik zie ook het probleem niet...
Nog een geluk dat je de naam hier niet vermeld, want bovenstaande uitspraak is weldegelijk laster indien je ze niet kan bewijzen...OK, geen probleem. Ik vroeg het mij maar af, tenslotte is die LM maar iemand die mij viseert enkel en alleen omdat ik een vrijwilliger ben van het wijkcomité en nogal bevriend ben met de voorzitter daarvan die wél politieker geworden is en LM niet.
Oja? Dat zou straf zijn .... Hij mag dus zeggen dat de hardst roepende huurder eerst bediend wordt en er een link naar mijn FB profiel bij zetten? DAT is laster, als ik je goed begrijp, want die link is zoveel waard als mijn naam dan, nee?Nog een geluk dat je de naam hier niet vermeld, want bovenstaande uitspraak is weldegelijk laster indien je ze niet kan bewijzen...OK, geen probleem. Ik vroeg het mij maar af, tenslotte is die LM maar iemand die mij viseert enkel en alleen omdat ik een vrijwilliger ben van het wijkcomité en nogal bevriend ben met de voorzitter daarvan die wél politieker geworden is en LM niet.
Laster = iemand onterecht beschuldigen van strafbare feiten gepleegd te hebben. Jij beweert dat de persoon in kwestie jou viseert (kan als belaging geïnterpreteerd worden). Andere persoon beschuldigd jou toch niet van een strafbaar feit? Hij stelt enkel vast dat jij figuurlijk het hardste roept (je levert hier zelf het bewijs van aan via je facebook posts) en hij stelt vast dat de keuken bij jou geïnstalleerd wordt (kan je ook niet weerleggen). Dus de persoon in kwestie vertelt geen onwaarheden of zaken die hij niet kan aantonen. Toch wel een verschil met de nogal gratuite beschuldigingen die jij uit...Oja? Dat zou straf zijn .... Hij mag dus zeggen dat de hardst roepende huurder eerst bediend wordt en er een link naar mijn FB profiel bij zetten? DAT is laster, als ik je goed begrijp, want die link is zoveel waard als mijn naam dan, nee?
OK, ik begrijp het.Laster = iemand onterecht beschuldigen van strafbare feiten gepleegd te hebben. Jij beweert dat de persoon in kwestie jou viseert (kan als belaging geïnterpreteerd worden). Andere persoon beschuldigd jou toch niet van een strafbaar feit? Hij stelt enkel vast dat jij figuurlijk het hardste roept (je levert hier zelf het bewijs van aan via je facebook posts) en hij stelt vast dat de keuken bij jou geïnstalleerd wordt (kan je ook niet weerleggen). Dus de persoon in kwestie vertelt geen onwaarheden of zaken die hij niet kan aantonen. Toch wel een verschil met de nogal gratuite beschuldigingen die jij uit...Oja? Dat zou straf zijn .... Hij mag dus zeggen dat de hardst roepende huurder eerst bediend wordt en er een link naar mijn FB profiel bij zetten? DAT is laster, als ik je goed begrijp, want die link is zoveel waard als mijn naam dan, nee?
je beschuldigt hem bijna van stalking en verder schrijf je de volgende zaken over hem:
Maar ik beschuldig hem niet van strafbare feiten, ik zeg enkel dat hij mij viseert, dat is iets dat op 1001 manieren kan, al is het maar door op heelwat dingen die ik doe altijd negatieve commentaar te hebben. En ja, soms voelt dat héél ongemakkelijk aan.