Interimkantoren en persoonsgegevens

netgeo
Topic Starter
Berichten: 5

Interimkantoren en persoonsgegevens

#1 , 12 jul 2014 12:25

Beste

Enkele jaren geleden las ik in Test Aankoop een artikel over privacy en verwerking van de persoonsgegevens door interimkantoren / uitzendkantoren.

Ik meen me te herinneren dat in het artikel geconcludeerd werd dat wanneer men zich als klant van een uitzendkantoor laat uitschrijven men ook kan vragen of de persoonsgegevens die het bedrijf in het verleden heeft verzameld worden vernietigd. Klopt dit? Ik kan mij nochtans inbeelden dat het interimkantoor ook het recht heeft om bepaalde informatie over arbeidscontracten uit het verleden bij te houden.

In het artikel stond ook dat je als klant van een interim kantoor de gegevens ter inzage kan opvragen die door het bedrijf worden bijgehouden.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15936
Juridisch actief: Nee

#2 , 12 jul 2014 12:40

Ieder handelaar is verplicht zijn gegevens zoals facturen, bestelbons enz..10 jaar te bewaren , Nu een interim kantoor is ook een handelaar en moet dus ook zijn gegevens minstens 10 jaar bijhouden, ook van hun personeel, en hun sociale documenten, dit is in sommige gevallen maar 5 jaar.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Privacy-bescherming”