Hoe zit het met het nemen van diverse logfile's t.o.v.derden

skabalie
Topic Starter
Berichten: 180

Hoe zit het met het nemen van diverse logfile's t.o.v.derden

#1 , 22 jun 2014 23:56

Hi,
ik vroeg mij wel eens af,of ik de privacy van bepaalde mensen niet schend,en mij dus ook niet schuldig maak aan de wet van de privacy.
Ik heb hier een fritz!box staan,dus een modem/router/dect en telefooncentrale met zeer uiteenlopende instelmogelijkheden.
Deze modem,maakt diverse verschillende logs.
Iedere telefoon,die binnenkomt,van gelijk wie,wordt gelogd,dus telefoonnummer,welk inbelnummer dat die gebruikt heeft,de excacte tijdstip van inkomend gesprek,en na het gesprek de tijdsduur.
Dit gebeurd ook met uitgaande gesprekken,dat er daar een log van gemaakt wordt.met name,welke telefoon,welk uitgaand telefoonnummer,met daarbij de excacte tijdstip en duur van het telefoontje.
Het gaat hem niet,over een log file die bepaalde smartphone en gsm bijhouden,maar dus alle gegevens van hierboven,dus zeer uitgebreid.Ook is er mogelijkheid die te exporteren,naar andere programma's,en je kan er alles mee doen,bvb statistieken en weet ik wat allemaal.Ook kan je er een database van maken,dat als er iemand zegt,ik heb dan gebeld,dat je dan via die database kan gaan opzoeken,wat er die dag binnen en buiten is gegaan of gemist.
De inhoud van het gesprek wordt echter "NIET" opgenomen.
Ook wordt er op het publieke openbare wifi netwerk bijgehouden van mac adres van de pc,duur tijd en diverse gegevens.
Maar mag ik dit alles zomaar doen?ook mijn ouders gebruiken deze telefoondienst.
Ik vraag mij af,of ik de wet op de privacy niet met de voeten treed?
Als die gegevens van die logs blijven binnen het gebouw,tenzij ik bij technische problemen soms verplicht ben gedeelte's door te geven,maar dan verwijder ik mogelijk alle zaken,die derden schade kan berokkenen.
Je kan nu zeggen,wat trek jij daar van aan,maar ik wilde dat toch eens weten ter informatie.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki
Berichten: 6870

#2 , 23 jun 2014 10:13

Belangrijkste vraag hier is, waar staat deze box? Is dit in uw woning, of spreken we van een appartement waarvoor u dit beheert?

In het eerste geval is dit geen probleem, aangezien u zelf ook alles handmatig zou kunnen noteren.
In het tweede geval zit u volgens mij met een probleem.

skabalie
Topic Starter
Berichten: 180

#3 , 26 jun 2014 01:05

Die staat in een prive woning en wordt door mijzelf gebruikt en bijgehouden,onderhouden e.d.,maar mijn inwonende ouders gebruiken sporadisch ook eens die telefoon.Dus volgens u heb ik geen probleem.

Reclame

Turaki
Berichten: 6870

#4 , 26 jun 2014 08:07

Als u uw ouders meldt dat u dit bijhoud, en dat dit de voorwaarde is voor het gebruik van uw privé-lijn, dan zie ik geen probleem.

Terug naar “Privacy-bescherming”