Privacy wetgeving blijkbaar geen prioriteit?

Santa
Topic Starter
Berichten: 7

Privacy wetgeving blijkbaar geen prioriteit?

#1 , 11 jan 2013 00:36

Beste,

Een tijdje terug kreeg ik te horen via een kennis dat mijn privé gegevens vermeld worden op de website http://www.telefoondetective.be/" onclick="window.open(this.href);return false; Aangezien ik hier nooit akkoord voor heb gegeven had ik de Belgische "privacy commissie" gevraagd om actie te ondernemen, ze konden niets doen omdat de server waarop de website draait in Nederland staat. Ze gaven me de contact gegevens van hun Nederlandse collega's die me terugmailden dat het niet binnen hun aandachtspunten staat om dit probleem op te lossen.

Ook heb ik diverse malen via de website gevraagd mijn gegevens te verwijderen, helaas krijg ik daar ook geen reactie op. Via Google zag ik dat er nog mensen met dit probleem zitten en ook geen reactie ontvangen. De hoster in kwestie reageert ook niet op e-mail wisseling. Ik begrijp dat ze hun klant willen beschermen maar ze bevorderen zulke praktijken en zijn reeds via diverse personen op de hoogte gesteld dat deze website persoonlijke data verspreid en niet ingaat op vraag om deze te verwijderen/aan te passen, ...

Moeten zulke zaken tegenwoordig allemaal via het gerecht opgelost worden? :roll: Heeft iemand gelijkaardige situaties meegemaakt, eventueel met deze website?

Dank u.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
freelance
Berichten: 2615

#2 , 11 jan 2013 01:33

Het enige wat IK daarop terugvind zijn : naam , adres en telefoonnummer . Zijn openbare gegevens die in telefoongids staan. Niks privé .
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

mava105
Berichten: 22335
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 11 jan 2013 11:42

Zijn ook gewoon bij ons terug te vinden via http://www.wittegids.be" onclick="window.open(this.href);return false;

Reclame

Santa
Topic Starter
Berichten: 7

#4 , 11 jan 2013 18:03

In mijn geval wordt mijn gsm nummer vermeld in plaats van vast nummer. Ik dacht dat men op zijn minst het recht had om de gegevens te wijzigen of te laten verwijderen.

matt21303
Berichten: 1

#5 , 16 jan 2014 11:33

hebben we hier iets aan???

http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/Lex ... 046:nl:NOT" onclick="window.open(this.href);return false;

voornamelijk het deel

AFDELING II

BEGINSELEN BETREFFENDE DE TOELAATBAARHEID VAN GEGEVENSVERWERKING

Artikel 7

De Lid-Staten bepalen dat de verwerking van persoonsgegevens slechts mag geschieden indien:

a) de betrokkene daarvoor zijn ondubbelzinnige toestemming heeft verleend


Neem wel nota: dit is een richtlijn, ik weet niet of dit al is overgezet naar nationale wet

Franciscus
Berichten: 38739

#6 , 16 jan 2014 17:32

Firma....want van alle privé nr (vast en gsm) vind ik niets terug.
Staat uw gsm nr ook in witte of gele gids?

Terug naar “Privacy-bescherming”