Verhoor hacking en gevolgen met strafblad?

thesnubworld
Topic Starter
Berichten: 2

Verhoor hacking en gevolgen met strafblad?

#1 , 22 nov 2013 17:19

Hallo,

Ik heb vandaag dus een brief gekregen van de politie dat ik een verhoor moet gaan afleggen volgende week woensdag.
Het gaat i.v.m Hacking.

Ik wist op het eerste zicht totaal niet hoe ik hieraan zou komen?
Nu ik heb vroeger voor de lol bij wat vrienden zitten grapjes uithalen met hun pc's maar andersom dus ook dus dit kan al niet.
Maar vroeger speelde ik ook Runescape, ik was heel verslaafd eraan en wou altijd meer geld en meer op het spel. Ik leerde een hacker kennen via het internet die dat ook speelde maar wist nog niet dat hij hackte. Hij werd een vriend en steukte mij op om hem te hacken ik moest gewoon alles doen wat hij zei en dan kreeg ik alles en moest ik een deel aan hem geven. Het plan heeft 2 maanden geduurd en heb dus ook succesvol op zijn account gezeten en alles overgezet.
Maar mijn vraag is, wat is mijn straf? Ik ben dus sowieso schuldig maar houden ze er ook rekening mee dat ik toen 11 was en iemand me tips gaf en me telkens dingen beloofde?

dit stond op de brief:
Geachte heer

u dient zich met deze uitnodiging aan te bieden op het politiekantoor te 3600 Genk, en dit op woensdag 22/11/13 tussen 13:00 en 17:00 indien u op gestelde datum en uur niet kan aanwezig zijn , gelieve zo spoedig mogelijk contact optenemen om een andere afspraak vast te leggen

u zal gehoord worden over feiten die u ten laste kunnen worden gelegd meerbepaalde bedreigingen en toebrengen schade , in een periode en plaats nog te bepalen.

1° u kan tijdens het verhoor niet verplicht worden uzelf te beschuldigen

2° u heeft de keuze na bekendmaking van uw identiteit om een verklaring af te leggen , te antwoorden op de gestelde vragen of te zwijgen

3° u heeft het recht om voor dit verhoor over voormelde feiten een vertrouwelijk overleg te hebben met een advocaat naar keuze
u zal geacht worden een advocaat te hebben geraadpleegd alvorens u zich aanmeldt voor het verhoor.



Het probleem is ik heb jaar geleden nog een verhoor moeten doen maar daar ben ik onschuldig op verklaart!
Iemand info?
Danku!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38739

#2 , 22 nov 2013 20:38

Saldus III verhoor is voor feiten waar een straf opstaat van MEER dan één jaar effectief...

maar.... wat is uw leeftijd?

thesnubworld
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 24 nov 2013 21:19

pas 16, het is gebeurd 3-4 jaar geleden

Reclame

Franciscus
Berichten: 38739

#4 , 24 nov 2013 21:37

Dit gaat over bedreigingen en toebrengen van schade is wel iets anders dan hacking?

Terug naar “Privacy-bescherming”