Twee maanden geschorst zonder loon vanwege E-mail

kymco
Topic Starter

Twee maanden geschorst zonder loon vanwege E-mail

#1 , 23 okt 2010 17:34

Geachte,
Eind juli werd ik door mijn werkgever bestraft tot twee maanden schorsing zonder loon omwille van een "image besmeurende "PRIVE émail". De émail was naar enkele mensen in privé verzonden, niet naar een bedrijfsmail-adres, enkel privaatmail ontvangers. Van de ontvangers heeft ééntje die naar een persoon verzonden (die ik niet ken overigens), deze heeft hem aan de directie doorgemaild en zo werd ik gestraft en de overdrager kreeg ondertussen bevordering...
Ondertussen is de zaak hangende bij de Raad van State, dit hoofdzakelijk omdat men mij niet zonder loon mag zetten als statutaire bediende met meer dan 30j dienst (overigens).
Mijn vraag is nu: kan ik de persoon, die mijn mail aan anderen doorstuurde, zonder mijn toestemming, burgerlijk laten vervolgen. Wie kan helpen, waar vind ik de juiste advocaat? ? Graag reactie aub.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 23 okt 2010 17:53

Aangezien er geen uitlokking door derden is maar de informatie door uzelf vrijwilig werd verspreid bij verschillende mensen is er geen sprake van misbruik van vertrouwen. Ze hebben die informatie niet op slinkse of frauduleuze wijze verkregen. Ik neem aan dat ze die informatie niet gevraagd hadden aan u maar dat u die spontaan meedeelde?
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 23 okt 2010 18:28

U bent ambtenaar geen bediende?
U hebt vermoedelijk ook de richtlijnen ondertekend.
Schorsing is een tuchtsanctie - normaal dient u gehoord te zijn want dit is al een zware sanctie. Maar men kan u perfect zonder loon zetten hoor !
Wat heeft uw vakbond dan gedaan

Maar daartegenover staat dat uw werkgever U ook nog kan laten vervolgen wegens het verspreiden van lasterlijke feiten -- nl een tekst van u die verspreid werd aan 3den eventueel nog met bedrijfsgeheimen/beroepsgeheimen enz.

Daar toch ook eventjes rekening mee houden want die piste KAN u nog veel meer kosten.... vb afzetting

Reclame

kristin

#4 , 24 okt 2010 07:45

als ambtenaar heb je bij schorsing wel recht op het bestaansminimum.

Terug naar “Privacy-bescherming”