Voogd plus gezag nichtje 9 jaar

Mamavan4kindjes
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Voogd plus gezag nichtje 9 jaar

#1 , 02 mar 2019 02:32

Beste,

Ik kom uit de Dominicaanse republiek en heb het gezag over mijn nichtje van 9 jaar. Beide ouders leven nog maar het is een zeer ongezonde relatie ook weleens met agressie. De moeder is aan het alcohol en veel op straat en de vader welke mijn broer is heeft verslavingproblemen. Ik woon nu een jaar in Belgie en werk in de gezondheidszorg als verzorgende. Getrouwd en we hebben 2 kindertjes Mijn nichtje heeft epilepsie en loopt moeilijk door slecht medicijnen. Ik zou graag willen dat zij in België medicijnen en therapie krijgt want in mijn geboorteland lijkt het niet beter te worden. Mijn broer vroegt mij of ik voor haar kon zorgen want hij is bang dat 't ooit fout zal gaan.Wat zijn mijn rechten als ik mijn lieve nichtje naar België laat komen? Heeft zij wel of geen recht om bij mij te wonen?
Hopelijk heeft iemand een mooie reply voor me.
Alvast bedankt
Groet
C.

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding