wettelijk samenwonend

yanaika
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

wettelijk samenwonend

#1 , 15 feb 2019 06:21

beste,
ik woon al lang wettelijk samen met mijn vriend. hebben een huis en 2 kinderen. ik ben alleen niet meer gelukkig. een vriendin stelde voor om samen een huisje te huren zodat mijn kosten lager zoude zijn als ik hier weg ga. mijn vraag is welke procedure ik moet doorlopen om weg te geraken. het feit dat hij heel boos en agressief zou reageren geeft mij de schrik om te vertrekken als hij er is. is er een mogelijkheid dat ik vertrek als hij niet thuis is en mag ik een huis huren als wij al een huis(gekocht) hebben?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Ann45
Berichten: 194
Juridisch actief: Nee

#2 , 15 feb 2019 08:44

Iedereen is vrij om te vertrekken wanneer hij of zij dat wil. Als je financieel het betalen van een huur en een eventuele afbetaling lening (jouw deel of indien hij niet meer zou betalen alles)van het gekochte huis aankan kan het sowieso. Als hij blijft wonen nadat je jouw domicilie hebt veranderd moet hij je een soort huur betalen of dit kan ook verrekend worden wanneer het huis zou verkocht worden. Het is ook het best dat je onmiddellijk iets regelt voor de kinderen. Je kan dus beter bij een advocaat of een instantie te rade gaan om een regeling deftig op papier te zetten. Als je partner agressief is kan je ook naar de politie gaan om een verklaring af te leggen dat je schrik hebt. Dit is dan geen aangifte maar een verklaring. Als hij toch iets agressief zou doen dan is dat reeds genoteerd en sta je sterker in je schoenen. Als het enkel een verklaring is wordt hij hiervoor niet gecontacteerd.


Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”